هزینه خرید مواد محترقه، صرف کمک به نیازمندان شود
کد خبر: 3799113
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

هزینه خرید مواد محترقه، صرف کمک به نیازمندان شود

گروه اجتماعی - امام جمعه پیرانشهر با تاکید بر اینکه بهتر است هزینه خرید مواد محترقه در چهارشنبه سوری برای کمک به نیازمندان در آستانه عید صرف شود، گفت: گذشتگان ما همواره در ایام نوروز یاری‌رسان یکدیگر بودند و اجازه نمی‌دادند کسی این ایام نوروز را با تلخی آغاز کند و امروز ما نیز باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

هزینه خرید مواد محترقه، صرف کمک به نیازمندان شود

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه مراسم چهارشنبه‌سوری نباید به نیت آیین زرتشتی که در گذشته وجود داشت برگزار شود، اظهار کرد: امروز هرکس باید با رجوع به عقل و شرع خود با رسم و رسومات گذشته برخورد کند.
وی ادامه داد: آیین‌های گذشتگان همواره رنگ‌وبوی شاری و نشاط را به همراه خود داشته‌اند و ما نیز باید به پیروی از نیکان خود این رسم را امروز با آیین‌های قدیمی پاس بداریم، نه اینکه با انجام کارهایی خطرناک موجبات آزار و اذیت دیگران را فراهم کنیم.
ماموستا محمودی با تاکید بر اینکه بهتر است هزینه خرید مواد محترقه در این روز برای کمک به نیازمندان در آستانه عید صرف شود، خاطرنشان کرد: گذشتگان ما همواره در ایام نوروز یاری‌رسان یکدیگر بودند و اجازه نمی‌دادند کسی این ایام نوروز را با تلخی آغاز کند و امروز ما نیز باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.
وی با بیان اینکه کودکان باید با آیین‌های قدیمی و کهن آشنا باشند، تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمنان، فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند، باید با پاسداری آیین‌های قدیمی، در راستای حفظ فرهنگ خود بکوشیم.
امام جمعه پیرانشهر یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که کسانی که در این دنیا، به همنوعان خود آزار رسانند، در روز قیامت مورد عذاب الهی واقع می‌شوند.
انتهای پیام

captcha