انتشار کتاب «گونه‌شناسی قصه‌های قرآنی» در مسکو
کد خبر: 3799126
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

انتشار کتاب «گونه‌شناسی قصه‌های قرآنی» در مسکو

گروه بین‌الملل ــ کتاب «گونه‌شناسی قصه‌های قرآنی» توسط انتشارات صدرا در مسکو منتشر شد.

به گزارش ایکنا از روسیه؛ کتاب «گونه‌شناسی قصه‌های قرآن» اثری واقع‌نما، نمادین و اسطوره‌ای است که به قلم ابوالقاسم حسینی‌ژرفا با حمایت بنیاد ابن‌سینا و همکاری مرکز اسلام‌شناسی موزه انسان‌شناسی و قوم‌شناسی پتر کبیر آکادمی علوم روسیه و توسط انتشارات صدرا ترجمه و منتشر شد.

این اثر به بررسی انواع قصه‌های قرآن از بازتاب واقعیت می‌پردازد. مسئله پژوهش، ضرورت و هدف آن، پیشینه تحقیقاتی اثر و روش پژوهش شده، تعابیر و مفاهیم اصلی اثر را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این کتاب، زبان قرآن و رویکردهای اندیشمندان نسبت به آن مورد بررسی قرار گرفته است و ساختار هندسی قصه‌های قرآن، توزیع عناصر قصه‌ها و سبک‌شناسی آن بخش‌های دیگری است که نویسنده به آن می‌پردازد.

این کتاب با ویراستاری علمی یفیم رضوان، تصحیح تاتیانا کریچکو و ترجمه بوریس نوریک چاپ و منتشر شده است. کتاب گونه‌شناسی قصه‌های قرآنی از کتاب‌های قرآنی بوده و تاکنون بیش از 30 اثر در این سری چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است چاپ و انتشار آثار قرآنی از جمله پروژه‌های محوری بنیاد ابن‌سینا محسوب می‌شود که از آن جمله می‌توان به آثاری نظیر «حول القرآن» اثر آیت‌الله تسخیری، «علوم قرآنی» نوشته محمدهادی معرفت، «قرآن در اسلام» اثر علامه طباطبایی، «قرآن شناخت» به قلم بهاءالدین خرمشاهی، «قرآن و پیامبر در اشعار کلاسیک روسیه» اثر ناظم الدیراوی اشاره کرد. بنیاد ابن‌سینا در آینده نیز آثاری با موضوع قرآن چاپ و منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha