افزایش ۳۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از آثار باستانی لرستان
کد خبر: 3799188
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

افزایش ۳۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از آثار باستانی لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از افزایش ۳۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از آثار باستانی لرستان خبرداد و گفت: سه میلیون ۷۰۰ هزار نفر در طول یک‌سال گذشته از آثار باستانی لرستان بازدید کردند.

افزایش ۳۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از آثار باستانی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدامین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان، سه‌شنبه، ۲۸ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهارکرد: سه میلیون ۷۰۰ هزار نفر در طول یکسال گذشته از آثار باستانی لرستان بازدید کردند.

وی به افزایش ۳۳ درصدی بازدید مسافران نوروزی از آثار باستانی لرستان طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در استان ۲۱۷ غرفه ثابت صنایع دستی مستقر شد که گردش مالی ۲ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان داشتند.

قاسمی از تصویب ۳۰ طرح و موافقت اولیه برای ایجاد تاسیسات گردشگری خبر داد و افزود: در حوزه آموزش کوتاه مدت ۲۰۰ راهنمای گردشگری آموزش دیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان به حضور لرستان در ۳۰ نمایشگاه ملی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ هزار بروشور معرفی و نقشه جاذبه‌های گردشگری استان چاپ شده است. 

وی اشاره‌ای به رونمایی از قطار گردشگری لرستان با هدف تبدیل لرستان از معبر به مقصد کرد و یادآور شد: اولین سفر قطار گردشگری از درود چهارشنبه، ۲۹ بهمن انجام می‌شود.

قاسمی با ذکر این مطلب که کلیه بلیط‌های قطار گردشگری پیش فروش شدند، تصریح کرد: در صورت آزاد شدن حریم قلعه فلک‌الافلاک این اثر به‌عنوان اولین سهمیه ایران به یونسکو معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان در خصوص ظرفیت مراکز اقامتی استان تصریح کرد: در صورت تکمیل تاسیسات اقامتی  پاسخگوی نیازهای گردشگری خواهیم بود.

وی به تبدیل شدن پُل گپ خرم‌آباد از سواره‌رو به پیاده‌رو اشاره کرد و افزود: در صورت تکمیل پُل‌های خرم‌رود پُل گپ به پیاده‌رو تبدیل می‌شود.

قاسمی توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را اولویت کاری میراث فرهنگی لرستان برشمرد و  در خصوص دره شیرز نیز گفت: اشکال در ورودی شیرز است که یکی از بومیان منطقه هزار متر مربع را سند تک برگ گرفته است این در حالی‌است که سرویس بهداشتی در دره شیرز توسط میراث فرهنگی ساخته شده است. 

captcha