پ مثل پدر؛ د مثل دلتنگی
کد خبر: 3799202
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

پ مثل پدر؛ د مثل دلتنگی

گروه معارف_ به بهانه روز پدر با دختر یکی از شهیدان خراسان‌جنوبی هم کلام شدم. فاطمه زهرا دختر شهید مسروری است، دختری ۱۳ یا ۱۴ ساله با چادری مشکی بر سر که چادرش عطر شهادت پدرش را می‌داد.

پ مثل پدر، د مثل دلتنگیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، بسیار باشکوه است که روز میلاد مولا علی(ع) را به نام پدر نامگذاری کرده‌اند. به راستی جز روز میلاد حضرت عشق و عرفان و مهربانی، روز دیگری شایسته نامگذاری برای این مخلوق خداوندی نیست چرا که مردی و مردانگی را از مولا آموخته است.

اما در میان همه این مردان، بزرگ مردانی هستند که آرامش و آسایش خود را زیرپا گذاشتند، خانواده خود را به خدا سپرده و راهی میدان نبرد با تمام پلیدی‌ها و زشتی‌ها شدند.

این معنای عمیق از مردانگی دقیقا همان چیزی است که مولا علی(ع) به پیروانش آموخت. مردانگی یعنی اینکه تنها به فکر خود نباشی و درد و رنج دیگران نیز برایت مهم باشد.

وقتی با تمام وجود از جان و مال و ناموس ملت مسلمات دفاع کنی یعنی تو مردی. مردانگی که در این زمان شاید از یادها رفته است.

سخت است که دختر باشی و از نعمت وجود پدر در کنارت برخوردار نباشی. سخت است لالایی‌های شبانه مادرت غم وجود پدر باشد. اما در کنار همه این سختی‌ها اگر به پدرت افتخار کردی یعنی تو خوشبختی. وقتی پدرت در میان همه زشتی‌ها راه حق را یافت یعنی تو که فرزندش هستی بسیار خوشبختی.

پ مثل پدر، د مثل دلتنگی

به بهانه روز پدر با دختر یکی از شهیدان خراسان‌جنوبی هم کلام شدم. فاطمه زهرا دختر شهید مسروری است، دختری ۱۳ یا ۱۴ ساله با چادری مشکی بر سر که چادرش عطر شهادت پدرش را می‌داد.

دختری که در برخورد اول با او هم شباهت ظاهر و هم شباهت باطنش را با پدر به راحتی می‌توان تشخیص داد.

صحبت از پدر که به میان آمد اشک هایش سرازیر شد و چند لحظه‌ای را گریست. سخت است، چهار سال بیشتر نداشت که پدرش رفت و او باید به اندازه‌ای بزرگ می‌شد که درک می‌کرد پدر دیگر برنمی‌گردد، دختری که در اوج کودکی به درکی عمیق از نبود پدر رسید.

از خاطراتش و دلتنگی‌هایش برایمان گفت، از اینکه چقدر دوست داشت پیش پدر باشد، چقدر محبتش را در زندگی کم دارد و چقدر برایش بی‌قرار است.

اما امروز نباید این فداکاری‌ها را از یاد برد. امنیت و آرامش امروز ما رهاورد دلتنگی‌های این کودکان است، نباید فراموششان کنیم و نباید از خاطر ببریم.

پدر در قلب یک فرزند شهید تنها معنای دلتنگی می‌دهد در کنار تمام غروری که به پدرش دارد. این دلتنگی را نباید از یاد برد و باید هر روز به خود یادآوری کرد که اگر من آرامش دارم فرزندی در گوشه اتاقش برای نبود پدر می‌گرید.

به راستی که پدر برای فرزندان شهید معنایی از غرور، افتخار، آزادگی و معنایی از زندگی می‌دهد.

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام

captcha