برگزاری آیین اعتکاف در ۱۱ مسجد شهرستان بروجن
کد خبر: 3799222
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

برگزاری آیین اعتکاف در ۱۱ مسجد شهرستان بروجن

گروه فرهنگی _ رییس داره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن از برگزاری آیین اعتکاف در 11 مسجد شهرستان خبر داد و گفت: این آئین معنوی با همکاری هیئات مذهبی در مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل صالحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، با بیان اینکه امسال ۱۱ مسجد در شهرستان بروجن میزبان مراسم اعتکاف هستند گفت: به‌منظور هماهنگی و اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌های فرهنگی و ارتقای کیفیت اعتکاف و با توجه به تقارن ایام اعتکاف با شروع تعطیلات نوروزی، نشستی با حضور کارشناسان این اداره برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: علاقه‌مندان جهت اطلاع و شرکت در این مراسم معنوی تا ۲۸ اسفند ۹۷ فرصت دارند با مراجعه به سایت www.etekafchb.ir یا مراجعه‌ی حضوری به مساجد شهرها و روستاهای مشخص‌شده، در این آیین نام‌نویسی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام اعتکاف با شروع تعطیلات نوروزی، از تعداد ۱۱ مسجد میزبان اعتکاف در شهرستان بروجن، ۸ مسجد شهری و ۵ مسجد روستایی در این ایام پذیرای معتکفین هستند.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: اعتکاف سال گذشته با حضور هزار نفرخواهر و برادر در ۱۶ مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن در خصوص اهمیت، پیشینه اعتکاف در بروجن مطالبی ایراد کرد و یادآور شد: اعتکاف در مسجد فرصتی است که انسان‌ها با تمام مشکلات و مشاغل اجتماعی چند روزی هرچند کوتاه از جامعه و مردم جدا می‌شوند و به عبادت می‌پردازند.

وی ادامه داد: معتکف در فضای روحانی و مقدس مسجد فرصتی مناسب می‌یابد تا به کاوش درباره‌ی انگیزه‌ها و روحیات خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.

گفتنی است، در شهر بروجن مسجد حاج کرامت ویژه آقایان و مسجد فاطمیه و مسجدالنبی (ص) ویژه بانوان؛ در شهر نقنه مسجد صاحب‌الزمان (عج) و مسجد قشقایی‌ها ویژه بانوان و مسجد جامع ویژه آقایان؛ در شهر بلداجی مسجد امام موسی کاظم (ع) ویژه بانوان و مسجد ابوذر غفاری ویژه آقایان؛ در روستای امام قیس مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ویژه بانوان و مسجد صاحب‌الزمان (عج) ویژه آقایان و در روستای سیبک مسجد صاحب‌الزمان (عج)، پذیرای معتکفین است.

انتهای پیام

captcha