نگاهی به گزارشات برتر ایکنای خراسان‌جنوبی در سالی که گذشت
کد خبر: 3799254
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

نگاهی به گزارشات برتر ایکنای خراسان‌جنوبی در سالی که گذشت

گروه فعالیت‌های قرآنی_ خبرگزاری ایکنای خراسان‌جنوبی در سالی که گذشت سعی کرد با انعکاس گزارش‌های خبری از افراد تاثیرگذار در جامعه، مشکلات جامعه و معضلات اجتماعی قدمی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی بردارد.

نگاهی به گزارشات برتر ایکنای خراسان‌جنوبی در سالی که گذشتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ایکنای خراسان‌جنوبی در سالی که گذشت سعی کرد با انعکاس گزارش‌های خبری از افراد تاثیرگذار در جامعه، مشکلات جامعه و معضلات اجتماعی قدمی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی بردارد. همچنین تلاش کرد با انتشار مشکلات فعالان قرآنی و ارائه برنامه‌های موسسات قرآنی گامی در راستای حل مشکلات جامعه قرانی بردارد.


پ مثل پدر؛ د مثل دلتنگی

بسیار باشکوه است که روز میلاد مولا علی(ع) را به نام پدر نامگذاری کرده‌اند. به راستی جز روز میلاد حضرت عشق و عرفان و مهربانی، روز دیگری شایسته نامگذاری برای این مخلوق خداوندی نیست چرا که مردی و مردانگی را از مولا آموخته است. اما در میان همه این مردان، بزرگ مردانی هستند که آرامش و آسایش خود را زیرپا گذاشتند، خانواده خود را به خدا سپرده و راهی میدان نبرد با تمام پلیدی‌ها و زشتی‌ها شدند.

http://iqna.ir/fa/news/3799202/

سال ۹۷ و حمایتی که از مؤسسات صورت نگرفت

محمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال ۹۷ اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ضمن حمایت از اتحادیه مدغم تمامی طرح‌های آموزش عمومی قرآن کریم را که رقمی حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال بود را از طریق عقد قرار داد و تفاهم‌نامه با اتحادیه مدغم (اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان‌) اجرا و اتحادیه نیز به محض دریافت اطلاعات اجرایی مؤسسات از طریق سایت نسبت به واریز اعتبارات برابر دستورالعمل طرح‌ها اقدام کرده است.


http://iqna.ir/fa/news/3798127/


مردی که برای دفاع از اسلام به پا خاست

استاد سیدغلامرضا سعیدی، از مشاهیر خراسان‌جنوبی و کشور و از انسان‌‌هایی بود که برای زنده ماندن تفکر دینی تلاش‌های بسیاری کرد و لحظه‌ای برای دفاع از اسلام از پای ننشست.

http://iqna.ir/fa/news/3797979/


گزارش ایکنا از زنان تلاشگر روستایی؛
عروسک‌هایی که راوی فرهنگ می‌شوند

گل بی‌بی و پسرش الیاس کلندرزهی ساکن روستای کوچک تاجمیر در استان خراسان‌جنوبی، چند سالی است که به ساخت عروسک‌های سنتی می‌پردازند، گل بی بی عروسک می‌سازد و پسرش الیاس شناسنامه‌ای برای آنان می‌نویسد و قصه زندگی آنان را که در واقع زندگی‌های واقعی مردم همان منطقه است، روایت می‌کند.


http://iqna.ir/fa/news/3797862/


مراسم ختم یا مرگ سنت‌ها

این روزها در مراسم ختم عزیزان افرادی که زندگی را تنها در تجمل‌گرایی، غرور و فخرفروشی می‌بینند نه فقط یاد مرگ در ذهنت مرور نمی‌شود، بلکه فقط برای دیدن همچنین مراسمی و یاد گرفتن این رسوم غلط پای در این مراسم می‌گذاری.

http://iqna.ir/fa/news/3797576/


گفت‌وگوی ایکنا با قرآن‌آموزان نوجوان؛
از جای خالی مؤسسه تخصصی تا بی‌توجهی مسئولان به تقویت استادان قرآنی

اکثر حافظانی که می‌شناسیم در سنین جوانی قرار دارند اما این‌که فردی در سنین نوجوانی، در مسیر قرآنی قرار گیرد، مطلبی مهم است که باید به آن پرداخت. همه ما می‌دانیم که نوجوانی سن شور و هیجان است و از طرفی هنوز فرد در حال و هوای کودکی قرار دارد و ریسمان روح پاک او هنوز با خداوند در ارتباط است.


http://iqna.ir/fa/news/3796885/

 

عدم بهره‌گیری از ظرفیت مردم مشکل بزرگ فعالیت‌های قرآنی

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند گفت: نه تنها در بحث استفاده از خیرین در عرصه مسابقات قرآنی بلکه به صورت کلی، متاسفانه استفاده از ظرفیت‌های مردم در عرصه قرآنی ضعیف است.


http://iqna.ir/fa/news/3796118/


دغدغه‌های یک حافظ جوان؛
نبود مرکز قرآنی و رنجی که قرآنیان می‌برند


یک حافظ قرآن گفت: از مسئولان انتظار دارم به مراکز قرآنی توجه بیشتری کنند به خصوص شهر اسفدن که هیچ مرکزی برای فعالیت قرآنی ندارد و علاقمندان به این رشته‌ها مجبورند به شهرهای دیگر رفته و سختی‌ها و دوری از خانواده را تحمل کنند.


http://iqna.ir/fa/news/3795961/


وقتی لبخند زندگی برای کودکان کار می‌شکفد

توانمندسازی کودکان کار و خیابانی در زمینه‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور و کار کودکان و توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنها با تأکید بر ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان در شهرستان بیرجند اجرایی شد.

http://birjand.iqna.ir/fa/news/3795646/


تبی به نام فضای مجازی/ لایک خداوند را بگیر

می‌توان در شبکه‌ها و صفحات مجازی به گونه‌ای حضور داشت که هر روز لایک خدا گرفت، نه لایک بنده خدا را.


http://iqna.ir/fa/news/3794712/


عشق به قرآن به دور از سن و سال/ اینجا آیه‌های وحدت مرور می‌شوند

مرحله کتبی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد که حال و هوای خاصی داشت. از حضور افراد با سنین مختلف در این آزمون تا وحدتی که با حضور اهل تسنن و تشیع معنا می‌یافت.

http://iqna.ir/fa/news/3794273/

ماجرای عنایت شهید فرهادی به مادرش/ وقتی که محمدرضا دلتنگی‌های مادر را پاسخ می‌دهد

خواهر شهید فرهادی می‌گوید: به قطعه یک مزار شهدا رفتم و به برادر شهیدم محمدرضا گفتم مادرم تحمل شیمی درمانی ندارد یا از خدا بخواه مادرم را شفا دهد یا کاری کن که دردی نکشد که پس از انتقال مادرم طی عمل جراحی که پزشک آن را معجزه می‌خواند، شفا پیدا کرد.

http://iqna.ir/fa/news/3793179/

گوش شنوای نیازمندان

مراکز نیکوکاری نقش بسزایی در شناسایی خانواده‌های نیازمند و جلب مشارکت مردم برای رفع دغدغه‌های آنان دارند. این مراکز ‌در واقع گوش شنوای فریاد ‌نیازمندان هستند که این فریاد را شنیده و درصدد رفع آن برمی‌آیند.

http://iqna.ir/fa/news/3792378/

نگاهی به فعالیت‌های ستاد و مرکز مجازی حفظ قرآن در خراسان‌جنوبی

چند سالی است که حسینیه امام رضا(ع) بیرجند مرکزی برای آموزش و حفظ قرآن کریم شده است و ستاد حفظ قرآن استان و مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن و همچنین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله در آن دایر است تا افراد جویای معرفت الهی را به خود جذب کند.

http://iqna.ir/fa/news/3792241/

نوایی ۵۰ ساله هم نشین مردم یک روستا

رحمت الله شبان، مؤذنی است که ۵۰ سال است اذان حلقومی را در صحرا و مزرعه، مسجد و منزل هیچ گاه ترک نکرده است.

http://iqna.ir/fa/news/3792087/

مادری را باید از ام‌البنین(س) آموخت

باید مادری را از ام‌البنین(س) آموخت، زنی که با تمام وجود از فرزندان حضرت فاطمه(س) نگهداری و برایشان مادری کرد و آن چنان پسرانش را تربیت کرد که تا شهادت، دست از امام حسین(ع) برنداشتند.

http://iqna.ir/fa/news/3791404/

در نشست ایکنا بررسی شد؛
وقتی شوری معنوی از تئاتر به قلب جوانان جاری می‌شود/ به تئاترهای مذهبی جان دهیم

نمایش مذهبی «یاس کبود» که این روزها در بیرجند به روی صحنه رفته است، از تولد تا شهادت حضرت زهرا(س) را به تصویر می‌کشد و مخاطب را به فکر وامی‌دارد اما آنچه که مهم است بها دادن به این نوع نمایش‌ها است چراکه این نوع نمایش‌ها شوری معنوی را در دل جوانان می‌کارند که تا پایان عمر همراه او خواهد بود.


http://iqna.ir/fa/news/3790744


بلایی که ریشه‌های دین را در قلب انسان می‌سوزاند


دین اسلام دستورات مختلفی برای زدودن غفلت از قلب انسان دارد، تنها کافی است کمی به این اصول پایبند باشیم تا خداوند تمام زندگی ما را پر کند چراکه غفلت همچون آتشی است که ریشه‌های دین را در قلب آدمی می‌سوزاند.


http://iqna.ir/fa/news/3790686/

سهمی که داوران استانی در مسابقات قرآن دارند

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و اهداف برگزاری این آزمون، اظهار کرد: از تمام ظرفیت داوران استانی در آزمون شفاهی استفاده می‌شود و حتی در شهرستان‌ها از داوران شهرستانی بهره‌گیری خواهد شد.


http://iqna.ir/fa/news/3789756/

خسران جامعه با غفلت از تعاون/ حس خوشایندی که در سایه حکومت اسلامی محقق می‌شود

زیباترین احساس خوشایند در مقوله شهروندی، تلاش برای همکاری، تعاون و بار مسئولیت خود و دیگران را به دوش کشیدن است و لازمه داشتن این احساس خوشایند و دلچسب، وجود حکومتی است که تمام قوانین اسلام در آن پیاده‌سازی شود.

http://iqna.ir/fa/news/3788611/

اشک‌هایی که از سر شوق جاری می‌شود

شادی نعمتی خدادادی است که وقتی به فردی می‌بخشی محبت خدا تمام زندگی‌ات را دربرمی‌گیرد. به راستی مراکز نیکوکاری یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است که با کمک و یاری خیران می‌تواند انسان‌ها را از اوج ناامیدی به لذت زندگی برساند.


http://iqna.ir/fa/news/3786305/

زنانگی؛ پله‌ای فراتر از اشتغال/ مادرانگی را فراموش نکنید

زنان همان مادران دلسوز و باعاطفه‌ای هستند که دلشان می‌خواهد شرایط را برای راحتی اهل خانه مهیا کنند و از سویی دیگر در مسئولیت‌های مادرانه انان خدشه‌ای وارد نشود.

http://iqna.ir/fa/news/3786122/

زندگی با لذت یا طعم تلخ شقاوت؟

براساس آیات و روایات اسلامی کسب روزی حلال یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تقویت دینداری به‌شمار می‌آید و پاکی و ناپاکی لقمه بر فکر، اندیشه، ایمان و باور‌های قلبی انسان تأثیر مستقیمی به جا می‌گذارد. چنانکه امام حسین(ع) خاستگاه شقاوت مردم کوفه را لقمه‌های حرام می‌داند.


http://iqna.ir/fa/news/3785810/

 

خشت اول زندگی زناشویی/ یاد بگیریم چگونه با مشکلات روبرو شویم

هر چیزی اصول و اهدافی دارد که طبق آن شکل‌ می‌گیرد. ازدواج نیز از این امر مستثنا نیست که در همین باره هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که یاد بگیریم چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبه‌رو شویم.

http://birjand.iqna.ir/fa/news/3785747/


وقتی ردپای خدا در زندگی گم می‌شود

وقتی ردپای خداوند در زندگی‌ات گم می‌شود، راهی جز پناه بردن به گناهان نداری؛ گناهانی که هم زندگی تو را آتش می‌زند و هم زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

http://iqna.ir/fa/news/3783640/


مرسوم ولی غلط!

دعانویسی و خرافه در بعضی نقاط کشور آن قدر رایج است که کمتر کسی را می‌بینیم که دعا و نوشته‌ای به لباسش سنجاق نکرده باشد و یا کمتر نوزادانی هستند که برای دوری از چشم زخم دعاهایی به بازویشان سنجاق نشده باشد.
http://iqna.ir/fa/news/3782974/


نعمتی که جایگزینی ندارد
امنیت یکی از نعمت‌هایی است که هیچ جایگزینی نداشته و تا از آن برخوردار نباشی قدرش را نمی‌دانی و برقراری حکومت اسلامی مهم‌ترین اصل برای برقراری امنیت است.

http://iqna.ir/fa/news/3782177/


مالکیت؛ گم شده امروز، ضرورت فردا

مالکیت در اسلام، شکل ویژه‌ای دارد که نمونه آن را به ندرت می‌توان در مکاتب و جهان‌بینی‌های دیگر یافت، امری که شاید در هیاهوی زندگی‌های امروزی فراموش شده است.


http://iqna.ir/fa/news/3781371

وقتی فعالیت‌های قرآنی به اغما می‌رود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: اینگونه که از سهمیه‌بندی بودجه سال ۹۸ استنباط می‌شود، مبلغ کمی خرج تبلیغات که همان فرهنگ است خواهد شد و این با هیچ منطقی سازگار نیست.

http://iqna.ir/fa/news/3781014


حفظ برای رهایی/ وقتی قرآن محور اصلاح و تربیت می‌شود

در ماده ٢٠٨ آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها به زندانیانی كه در مدت تحمل كیفر در زمینه حفظ و درك مفاهیم قرآن كریم و نهج‌البلاغه، فراگیری احكام و اعتقادات دینی، فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی توفیقاتی به دست آوردند به تشخیص مسئول فرهنگی و موافقت رئیس زندان مرخصی تشویقی اعطا خواهد شد.

http://iqna.ir/fa/news/3780101/


روایت ۳۶۵ روز عاشقی

حسینیه امام رضا(ع) بیرجند یا همان مدرسه شوکتیه چند سالی است که میزبان شبانه‌روزی حافظان قرآن کریم شده است، آنان که دل از هر چیزی کنده و آن را به پروردگار و مفاهیم قرآنی می‌سپارند.

http://iqna.ir/fa/news/3778243/


جشن‌های نوظهور اینستاگرامی؛ روی دیگر زندگی
این روزها جشن‌های نوظهوری باب شده‌اند که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما و حتی هیچ‌گونه ربطی به زندگی واقعی مردم ندارند.

http://iqna.ir/fa/news/3777782/


مضامین قرآنی در خشکسالی/ وقتی پیامبران در زمان قحطی تدبیر می‌کنند

اکنون خشکسالی خراسان‌جنوبی ۲۰ ساله شده است و مردمان این استان هنوز چشم به آسمان دارند، اما در این زمان نباید تدابیر قرآن و پیامبران را از یاد برد.

http://iqna.ir/fa/news/3777443/

ایکنا مشکلات چهره‌های قرآنی را بررسی می‌کند؛
آینده مبهم فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی/ از کمبود اعتبارات تا دردهای معیشتی

فعالان قرآنی که در واقع ویترین قرآنی جامعه هستند، نیاز به توجه بیشتر برای کاهش دردهای معیشتی خود دارند.

http://iqna.ir/fa/news/3777115/


نگاهی نو به آموزش در موسسه قرآنی؛
از روایت قرآن به رنگ بازی کودکانه تا تلفیق روش‌های آموزشی با هنر

در مؤسسه قرآنی بلدالامین به تمام ابعاد قرآن از جمله ابعاد اجتماعی و اقتصادی توجه می‌شود و با برگزاری کلاس‌های هنری و اجتماعی سعی در تفهیم این مبانی دارد که باعث شده قرآن‌آموزان بیشتری جذب مؤسسه و قرآن‌آموزی شوند.
http://birjand.iqna.ir/fa/news/3776100/


میزگرد ایکنا در بررسی مشکلات پژوهش قرآنی؛
در پژوهش‌های قرآنی یک دست صدا ندارد

دين اسلام بر اساس تحقيق، تفكر و تعقل شكل گرفته است، نه تقليد كوركورانه و ناآگاهانه؛ زيرا تحقيق و تفكر موجب آگاهي مي‌شود اما موانعی پیش روی موسسات قرآنی برای انجام پژوهش‌های قرآنی وجود دارد که رفع آن نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها است.

http://iqna.ir/fa/news/3772046/


وقتی دستان پینه‌بسته کارگر سنگ‌های بزرگ محرومیت را برمی‌دارد

یک خیر مدرسه‌ساز با بیان اینکه مقنی قنات و کارگر هستم و گاهی نیز به کشاورزی می‌پردازم، گفت: برای یافتن آرامش در زندگی‌ام و رفع محرومیت، تصمیم گرفتم مدرسه بسازم.

http://iqna.ir/fa/news/3753812/

 

روایت چوپانی که معمار عاطفه شد

محمد درکی، چوپانی است که در روستای محمدآباد علم از توابع شهرستان قاین زندگی‌کند و تمام دارایی‌اش را برای ساخت سالن چند منظوره و نمازخانه در یک مدرسه هزینه کرده است.

http://www.iqna.ir/fa/news/3753395/


ادای دین با ترسیم چهره مردانی بزرگ/ نقشی که از دل می‌آید

حسین برات‌زاده، هنرمندی است که سال‌هاست به دلیل علاقه شخصی به نقاشی می‌پردازد و یکی از مهم‌ترین نقاشی‌های او، ترسیم چهره شهداست.


http://iqna.ir/fa/news/3757056/


حکایتی از رشد گیاه توکل

با یکی از کارآفرینان بیرجندی آشنا شدم که در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت دارد، او توکل را رمز اصلی موفقیتش می‌داند و با اعتماد به خداوند، به راهش ادامه می‌دهد.

http://iqna.ir/fa/news/3757539/


نقش باور بر قلب سنگ‌های سخت روزگار

حمیدرضا جامعی، کارآفرینی است که در حوزه سنگ تراشی فعالیت دارد و با توکل به خداوند توانسته افراد بسیاری را آموزش داده و یا به آنان کار دهد.

http://www.iqna.ir/fa/news/3758746/


امیدواریم در سال جدید نیز بتوانیم با ارائه گزارش‌هایی از زندگی افراد تاثیرگذار در جامعه و فعالیت‌های قرانی استان سهمی کوچک در اشاعه فرهنگ دینی داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha