300 باب میهمانسرا؛ در بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی آماده پذیرایی از میهمانان
کد خبر: 3799324
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

300 باب میهمانسرا؛ در بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی آماده پذیرایی از میهمانان

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: در ایام نوروز 300 باب میهمانسرای امامزاده‌ها برای اسکان و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی آماده ارائه خدمات است.

300 باب میهمانسرای امامزاده‌ها آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستندحجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: در ایام نوروز 300 باب میهمانسرای امامزاده‌ها از جمله امامزاده سیدمحمد جلفا، امامزاده ابراهیم مراغه و کلیبر برای اسکان و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی آماده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ باب مسجد نیز به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در استان باز و در خدمت زائران و مردم برای ادای فریضه نماز خواهد بود، افزود: ۳۶ باب از این مساجد در شهر تبریز قرار داشته و آماده میزبانی از مردم و میهمانان عزیز است.

حجت الاسلام مصائبی، از ثبت 80 وقف جدید در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار 2 مورد وقف فاطمی در شهرستان ملکان که شامل باغ انگور بود، برای عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت ایام فاطمی به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: هم اکنون حدود 100 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد 60 امامزاده و بقاع فعال است.

انتهای پیام

captcha