حمله به مساجد کرایست‌چرچ، محور سفر وزیر خارجه نیوزیلند به استانبول
کد خبر: 3799403
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

حمله به مساجد کرایست‌چرچ، محور سفر وزیر خارجه نیوزیلند به استانبول

گروه بین‌الملل – وزیر خارجه نیوزیلند در پی حادثه تروریستی در دو مسجد در شهر کرایست‌چرج، برای شرکت در نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی و مذاکره با مقامات ترکیه وارد این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ در پی به شهادت رسیدن 50 نمازگزار در حمله به دو مسجد در شهر کرایست­‌چرچ نیوزیلند، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌­جمهور ترکیه روز سه­‌شنبه گفت: اگر نیوزیلند فرد مهاجم را مجازات نکند، ترکیه این کار را خواهد کرد.
 
این سخنان باعث ایجاد تنش در روابط دو کشور ترکیه و نیوزیلند شد. این در حالی است که وینستون پترز (Winston Peters) وزیر خارجه نیوزیلند امروز (جمعه) برای آنچه گفت‌وگوهای «ضروری» با مقامات ترکیه­‌ای خوانده است، وارد استانبول شد.
 
قرار است پترز و اردوغان در نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که امروز در استانبول برگزار می­‌شود، شرکت کنند.

یادآوری می‌شود؛ حدود ۲۰ کشور عضو از جمله ایران، لیبی، اندونزی، پاکستان، افغانستان، سودان، لیبی و سومالی در سطح وزرای خارجه در این نشست حضور خواهند یافت.

در این نشست یک‌روزه، گزارش سازمان همکاری اسلامی درخصوص حفاظت از جوامع اسلامی در جهان، مبارزه با تروریسم و هوشیاری نسبت به اسلام هراسی بررسی می‌شود.


انتهای پیام
captcha