حضور 175 معتکف در بندر انزلی
کد خبر: 3799406
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

حضور 175 معتکف در بندر انزلی

گروه اجتماعی - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه امسال ۱۷۵ معتکف در ۴ مسجد از مساجد شهرستان بندر انزلی حضور دارند، گفت: امسال ۵۸ نفر از خواهران در مسجد گلشن، 52 دانش‌آموز پسر در مسجد ولیعصر، 60 نفر از آقایان در مسجد جامع و 5 نفر در مسجد طالب آباد معتکف هستند.

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) و حلول سال نو و بهار طبیعت اظهار کرد: ماه رجب از ماه‌های بسیار بافضیلت است و یکی از فضیلت‌های این ماه با عظمت را مراسم معنوی اعتکاف می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه ماه رجب دریچه‌ای به سوی عبادت و بندگی محسوب می‌شود که اوج آن در ماه رمضان است، تصریح کرد: مومنین سعی می‌کنند با سه روز روزه‌داری در ماه رجب، خود را برای فیض معنوی هرچه بیشتر در ماه مبارک رمضان آماده کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه معتکفین در زمره برگزیدگان هستند، تاکید کرد: روزهایی که در آن قرار داریم ایام تعطیلات نوروزی است که بسیاری در مسافرت‌ها و دید و بازدیدها هستند ولی معتکفین علایق دنیوی را کنار گذاشته و ترجیح دادند در خانه الهی با خدای خود راز و نیاز داشته باشند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه امسال ۱۷۵ معتکف در ۴ مسجد از مساجد شهرستان بندر انزلی حضور دارند، گفت: سال گذشته با توجه به استقبال بانوان دو مسجد ویژه خواهران بود که در مراسم معنوی اعتکاف امسال یک مسجد میزبان بانوان است که طبق آخرین آمار ۵۸ نفر از خواهران در مسجد گلشن معتکف هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی افزود: در مسجد ولی عصر بازار سرخی که ویژه دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته شده ۵۲ نفر و در مسجد جامع بندر انزلی ۶۰ نفر از برادران بزرگسال معتکف هستند‌.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه مسجد روستای طالب‌آباد امسال و برای دومین سال متوالی میزبان معتکفین شده، گفت: در ایام‌البیض امسال این مسجد میزبان پنج معتکف است.

وی در ادامه با اشاره به دو مناسبت روزهای سیزدهم و پانزدهم ماه رجب، تصریح کرد: ۱۳ رجب سالروز ولادت امیرالمومنان علی (ع) است و جایگاه ولایت بر کسی پوشیده نیست که یکی از ویژگی‌های بارز علی (ع) بذل و بخشش برای رفع حوایج فقرا و نیازمندان بود.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه امروز نیز بسیاری از مومنان در راه ولایت مولای متقیان قدم برداشته و با بذل و بخشش در رفع حوائج نیازمندان تلاش می‌کنند، تاکید کرد: بزرگترین بخشش را حضرت فاطمه(س) در راه ولایت و امامت داشت که حاضر شد در این راه به شهادت برسد و حتی فرزندش در این راه قربانی شد و امروز وظیفه ما این است در سایه ولایت معصوم و رهبری به وظیفه خود به عنوان مسلمان عمل کنیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با اشاره به مناسبت پانزدهم رجب، گفت: مناسبت دیگری که در ماه رجب هست سالروز وفات عقیله بنی هاشم است، بانویی که باید صبر و استقامت را از او بیاموزیم، بانویی که اهل عبادت و بندگی خدا بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با تاکید بر اینکه حتی امام حسین (ع) در روز عاشورا نماز را فراموش نکرد، افزود: خدای متعال نیز در قرآن کریم فرموده: «وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ»؛ «و پروردگارتان فرمود مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم در حقيقت كسانى كه از پرستش من كبر مى ‏ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى ‏آيند».

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه حضور در اعتکاف و راز و نیاز با خدا یکی از راه‌های خواندن خدای متعال است، تصریح کرد: از رحمت الهی نباید ناامید بود و یکی از مواردی که نباید در دعاهای خود فراموش کنیم دعا برای فرج است و قطعا امام زمان(عج) که لحظه‌ای از حال ما غفلت ندارد از معتکفین این ایام است.

انتهای پیام

captcha