توسعه تولید ملی؛ شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3799430
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

توسعه تولید ملی؛ شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ماکو تاکید کرد: شاه‌کليد تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی، توسعه‌ توليد ملی است.

توسعه تولید ملی؛ شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲ فروردین ماه، در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۷ این شهرستان، با اشاره به شعار سال نامگذاری شده از سوی رهبری مبنی بر رونق توليد گفت: این مولفه ضامن رفع مشکلات اقتصادی و معيشتی کشور است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن در هر برهه‌ای از زمان در جبهه مقابل با ما در جنگ بود، تاکید کرد: جبهه‌ نظامی، جبهه‌ فرهنگی و امروز نيز با اعمال تحريم‌های ظالمانه بر عليه ملت ايران، در جبهه‌ اقتصادی با ما در نبرد است.
امام جمعه ماکو بر بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی وی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: امروز همه باور می‌کنند که دشمن در حال جنگ با ماست و جنگ در ۸ سال دفاع مقدس به پایان نرسیده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی در تحلیل بیانات مقام معظم رهبری، به سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته، سال پرماجرایی بود، اما ملت ايران به معنای واقعی کلمه به خوبی خود را نشان دادند.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در مقابل تحريم‌های شديد و بی‌سابقه‌ آمريکا و اروپا هم در عرصه سياسی، هم در عرصه اقتصادی، عکس‌العمل محکم از خود نشان دادند، ادامه داد: اما با وجود اين، مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است، مخصوصا در ماه‌های اخير، مشکل معيشتی مردم نيز زياد شد، بخشی از اينها مربوط به تحريم‌ها است، اما بخش اعظم اين مشکلات به ضعف مديريتی برمی‌گردد.
وی مسئله‌ جدی کشور را مسئله‌ اقتصادی یاد کرد و گفت: در مسئله‌ اقتصادی کشور نيز، بحث کاهش ارزش پول ملی يک مسئله‌ مهم است، بحث قدرت خريد مردم همانطور، بحث مشکل کارخانجات و کم‌کاری و احيانا تعطيل بعضی از کارخانجات از اين قبيل بوده و کليد همه‌ اينها عبارت از توسعه‌ توليد ملی است.
انتهای پیام

captcha