رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ما تکلیف‌ساز است
کد خبر: 3799440
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
‌آیت‌الله علم‌الهدی:

رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ما تکلیف‌ساز است

گروه سیات و اقتصاد - امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری نقطه ابهامی وجود نداشت، تصریح کرد: آنچه در توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مهم است، آن است که این رهنمودها تنها یک نصیحت و موعظه یا یک سخنرانی سیاسی نیست. رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز گذشته برای ما تکلیف‌ساز است.

رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ما تکلیف‌ساز استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب کبری(س) و گرامی‌داشت آغاز سال نو، اظهار کرد: از حضور پر برکت حجت امام زمان(ع)، مقام معظم رهبری، در اول سال و افاضات راهبردساز حکیمانه ایشان کمال تشکر را داریم. فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای پیامبرگونه ایشان امسال هم‌چون سنوات گذشته خط حرکت را، آن هم در اولین سال گام دوم انقلاب، برای ما روشن و شفاف کرد.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مسیر حرکت را هم برای مسئولان نظام، دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها، مشخص کرد و هم جریان تکلیفی پایداری ما مردم را در عرصه انقلاب دقیقا معین فرمودند.
 
علم‌الهدی با اشاره به اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری نقطه ابهامی وجود نداشت، تصریح کرد: آنچه در توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مهم است، آن است که این رهنمودها تنها یک نصیحت و موعظه یا یک سخنرانی سیاسی نیست. ما شیعه هستیم ما مسلمانیم و امام ما وجود مقدس امام زمان(ع) هستند و ما را رها نکرده‌اند. ایشان ما را به دست نایب خود سپرده‌اند و خودشان تصریح فرمودند که این مجتهد جامع الشرایطی که اقامه حکم کرده، حجت من است. یعنی رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز گذشته برای ما تکلیف‌ساز است چراکه از زبان حجت امام زمان(ع) که خود آن حضرت حجت خدا هستند، برای ما بیان شد.
 
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما باید به نکته‌های خاص فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم؛ تکلیف خود را در عرصه فعالیت‌ها تشخیص داده و حرکت کنیم.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فاز اول فرمایشات خود سال 98 را برای ما ترسیم فرمودند، بیان کرد: مقام معظم رهبری گفتند که سال 98 سال تهدید نیست بلکه سال فرصت است و با تکیه بر تجربیات گذشته و مسائلی که در قبل داشتیم، باید از فرصت‌های سال 98 استفاده کنیم.
 
وی افزود: ما باید با استفاده از آنچه در گذشته داشتیم و با استفاده از آنچه الان داریم از فرصت‌های این سال استفاده کنیم. استفاده از فرصت‌ها امسال با تجربه بر داشتن‌ها و دارایی‌ها و توجه به تجربه‌های خود این است که در سال 97 دو مشکل بزرگ شامل یک مشکل فرهنگی و یک مشکل اقتصادی معیشتی داشتیم.
 
علم‌الهدی با اشاره به اینکه ریشه مشکلات فرهنگی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیگانه بود، گفت: بیگانگان فرهنگ ما را با این شبکه‌ها به دست گرفتند و نسل جوان، فرزندان معصوم و مردم و خانواده‌های ما را بالا و پایین می‌کردند و هر کجا می‌خواستند می‌بردند و این بزرگترین مصیبت ما بود. چقدر ما اصرار و تأکید کردیم که دستگاه‌های مسئول و جریان مرتبط با ارتباطات در کشور بیایند و مشکل فساد شبکه‌های اجتماعی بیگانه را حل کنند و این بساط کثیف آلوده ناپاک مزدور اجنبی را از وسط زندگی مردم بردارند و شبکه‌های اجتماعی بومی ایجاد کنند که متأسفانه نکردند و این کار صورت نگرفت.
 
وی ادامه داد: آیا نتوانستیم یا نخواستند؟ مهم این است که نخواستند نه اینکه نتوانستند. برای اینکه ما می‌توانستیم؛ شاهد و دلیل داریم. در همین چند روز گذشته تهاجم سایبری ایران در فضای مجازی گوشی تلفن توی جیب نامزد نخست‌وزیری اسرائیل در برابر نتانیاهو را هک کرد و تمام اطلاعات آن را بیرون کشید و به دست گرفت و باز روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی گفتند کاری که با گوشی تلفن همراه نامزد نخست‌وزیری اسرائیل سایبری ایران کرد، همین کار را با خانواده نتانیاهو کرد و تمام تلفن‌های آن‌ها را هک کرد و اطلاعات آن‌ها را بیرون کشید. وقتی ما چنین قدرتی در زمینه تسلط بر فضای مجازی داریم، آیا این جوانان دانشمند روشن‌اندیش ما نمی‌توانند شبکه بومی اجتماعی ایجاد کنند که ما اینگونه اسیر دست دشمن باشیم و فرهنگ خودمان و عزیزان‌مان را آن‌ها آلوده کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که امسال، سال فرصت است. عزیزان دولت، بزرگواران مجلس شورای اسلامی به وسط بیایید و به هر قیمتی شده متولیان ارتباطات را قانع کنید، نیروهای مستعد فناور را به عرصه فعالیت و جهاد بیاورند و ابزار و پهنای باند در اختیارشان بگذارند و دستشان باز شود و با ایجاد و تأسیس شبکه‌های اجتماعی بومی ما را از این اسارت فرهنگی نجات دهند.
 
وی با اشاره به تنگنای اقتصادی و معیشتی کشور در سال گذشته، تصریح کرد: مقام معظم رهبری گفتند این تنگنای شدید معیشتی و اقتصادی که مردم ما به آن مبتلا شدند و ارزش پول ملی ما را تا این حد پایین آوده است تنها تحریم نیست، این سوء‌مدیریت و سوءتدبیر است. ریشه این فشار اقتصادی کار است. مردم به دلیل اینکه کار ندارند، درآمد ندارند. اگر مردم، جوانان و خانواده‌های ما کار داشته باشند و فعالیت اقتصادی داشته باشند در هر سطح درآمد زندگی خود را اداره می‌کنند.
 
علم‌الهدی با تأکید بر اینکه «ریشه تنگنای اقتصادی بیکاری و عدم اشتغال است»، خاطرنشان کرد: نمونه قدرت، عرضه و هنر کارگر، کارمند، فناور، هنرمند و دانشمند این ممکلت این بود که با قهر کردن و پشت کردن همه شرکت‌های خارجی توانستند چهار فاز پالایشگاه پارس جنوبی را بسازند و نتیجه را به آن‌جا برسانند که میزان برداشت ما از این میدان گازی که پیش از این یک دهم قطر بود به مراتب بیشتر شود.
 
وی بیان کرد: سال‌ها ما به امید شرکت‌های خارجی تنها یک دهم قطر از میدان گازی برداشت می‌کردیم و اکنون به لطف جوانان خود توانستیم عمده میدان را تصرف کنیم. چرا عقب افتادیم و چرا نگذاشتید نیروهای داخلی به میدان بیایند؟ حالا تجربه کردید و این افراد وسط میدان آمدند و در عرصه کار و فناوری و میدان فعالیت وارد شدند و جای شرکت‌های خارجی نیروهای توانمند ما توانستند ما را با به وجود آوردن  چهار فاز در پارس جنوبی به این موقعیت برسانند. آیا این افراد نمی‌توانند مشکلات اقتصادی کشور را با کار حل کنند؟ 
 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید معرفی کردند؛ رونق تولید با رونق کار است. نیروهای کار فوق‌العاده هستند و امکانات کار را به دست نیروهای کار داخلی بسپارید و با رونق کار مسئله رونق تولید به وجود آید. مردم هم موظف هستند شرایط دیگر را آماده کنند و دیگر جنس خارجی نخرند و کشور خود را بازار اجنبی قرار ندهند. این‌جا میدان مصرف جریان‌های بیرونی نشود، بلکه ما باید سعی کنیم کشورهای همسایه میدان مصرف کالاهای ایرانی شود.
 
انتهای پیام
captcha