جوانان انقلابی برای تحقق شعار سال به میدان بیایند
کد خبر: 3799445
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

جوانان انقلابی برای تحقق شعار سال به میدان بیایند

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: جوانان انقلابی برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب و رونق تولید با همت جهادی به میدان بیایند.

جوانان انقلابی برای تحقق شعار سال به میدان بیایندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در اولین نماز جمعه تبریز در سال جدید، گفت: جوانان انقلابی بادهر گرایش و سلیقه‌ای برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب جهت رونق تولید در سال جدید با همتی جهادی به میدان بیایند.

وی لزوم همت جوانان انقلابی برای تحقق شعار سال افزود: مردم سخنان مسرت‌ بخش مقام معظم رهبری را در اولین روز سال در مشهد مقدس شنیدند که به صورت واضح به توصیف اهداف شعار رونق تولید پرداختند وامیدواریم در این سال به همت جوانان انقلابی به موفقیت‌های چشمگیری برسیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، گفت: باید به اقتصاد جهادی نگاه کنیم و به صورت اقتصاد جهادی پیش رویم و نقدینگی که در اختیار مردم است به سرمایه تبدیل شود چرا که اگر تولید در کشور رونق پیدا کند ، مشکل اشتغال جوانان و کاهش ارزش پول ملی نیز حل می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: باید از فعالان اقتصادی سالم و متعهد بخواهیم تا در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند و نباید به سوءاستفاده‌ گران اجازه داد تا در کشور جولان دهند.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی‌ فرصت طلبها کارخانه های دولتی را خریده و سپس همه ماشین‌آلات آن کارخانه را فروخته و به جای کارخانه برج ساخته اند، افزود: باید در واگذاری کارخانه ها و واحدهای تولیدی به بخش خصوصی به اهلیت افراد دقت بسیاری شود.

امام جمعه تبریز گفت: همان طور که رهبر انقلاب گفتند نباید اجازه داد هر روز یک بانک افتتاح شود و صاحبان بانکها پول مردم را جمع کرده و برای خود و نزدیکانشان سرمایه درست کنند باید در مقابل چنین افرادی به کارآفرین‌های سالم کمک شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: قطعاً با تقویت بخش دام و طیور، کمک به بخش کشاورزی و صنایع کوچک و دانش‌ بنیان می‌توان به شعار سال جامه عمل پوشانید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه ها تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی شناخت ظرفیت و شناختن دشمن است چراکه امروز غربی ها بر این نکته اعتقاد دارند که اگر ملت ایران به تحقق موضوعی اراده کند، قطعاً آن را به نتیجه می‌رساند.

وی افزود: دشمنان میلیاردها دلار هزینه می‌ کنند تا جلوی اراده ملت ایران را بگیرند چرا که آنها در حقیقت با دین ما مخالف هستند و چشم دیدن موفقیت‌های انقلاب اسلامی را در مخصوصا در بحث نانو، هسته‌ای ، موشکی و فناوری ندارند و به عبارتی آنها با جوانان متدین ایران اسلامی مشکل دارند.

امام جمعه تبریز با اشاره اجمالی به جهان در سالی که گذشت گفت: سال ۹۷روزهای پر حادثه ای را در اقصی نقاط جهان تجربه کرد؛ پیروزی محور مقاومت ، پیروزی حزب الله در پارلمان لبنان ، سفر بشار اسد به ایران ، خروج آمریکا از برجام ، شروع اعتراضات جلیقه زرد ها در فرانسه و در دیگر کشورهای اروپایی بخشی از این حوادث بود.

وی سالروزعملیات فتح‌ المبین را گرامی داشت و افزود: این عملیات پر از تجارب موفق بود چرا که فرماندهان این عملیات از نسل جوان بودند.

حجت‌الاسلام آل‌ هاشم اضافه کرد: در این عملیات خاک اشغال شده زیادی از کشور آزاد شد و اطاعت از ولی‌ فقیه رمز این پیروزی بزرگ بود.

امام جمعه تبریز، به سالگرد وفات حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: باید سبک زندگی خود را از این بانوی مقاوم بیاموزیم که به راستی اُسوه صبر و استقامت هستند.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک حلول سال جدید گفت: تقارن عید نوروز و ماه رجب فرصتی برای تجدید نظر در اعمال و رفتارهای فردی و اجتماعی و ارزیابی و سنجش آن جهت بندگی شایسته خداوند است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: بهترین زمان محاسبه اعمال و نفس انسان پایان کارهای روزانه و شب هنگام است که انسان باید با ارزیابی خود از درگاه خداوند طلب عفو و مغفرت داشته باشد.وی در ادامه خطبه ها با اشاره به حلول سال جدید خاطرنشان کرد: تقارن عید نوروز و ماه رجب فرصتی برای تجدید نظر در اعمال و رفتارهای فردی و اجتماعی و ارزیابی و سنجش آن برای بندگی شایسته خداوند است.

انتهای پیام

captcha