شهرستان فارسان میزبان مطلوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی است
کد خبر: 3799567
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

شهرستان فارسان میزبان مطلوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی است

گروه اجتماعی - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی شهرستان فارسان میزبان مطلوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی در سومین روز از تعطیلات نوروزی در بازدید از روند فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فارسان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در شرایط مطلوبی قرار دارد.
وی با اشاره به روند مطلوب خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، افزود: منطقه ویژه گردشگری تاریخی پیرغار در روستای ده‌چشمه باید خدمات قابل ملاحظه‌ای را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه کند.
عباسی بیان کرد: براساس نظر مسئولان اجرایی، مشکلاتی در زیرساخت‌های این منطقه وجود دارد که تلاش می‌شود تا در طول سال این مشکلات در نشست‌های کارشناسی بررسی و راهکارهای رفع آن اجرایی شود.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان همچنین در بازدید از بیمارستان سیدالشهداء (ع) فارسان، بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی وضعیت بیمارستانی در استان جزء برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان ارشد قرار دارد.
وی گفت: گرچه نیروی انسانی کادر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان برای ارائه خدمت به بیماران تلاش قابل توجهی انجام می‌دهند.
استاندار همچنین در بازدید از روند فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری مستقر در شهرستان فارسان، تاکید کرد: غرفه‌های متعدد این ستاد شامل جوانان جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اورژانس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آموزش و پرورش، خدمات مطلوب و قابل ملاحظه‌ای را به گردشگران ورودی به شهرستان ارائه می‌دهند.
وی افزود: تامین زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند در جذب توریست‌های داخلی و خارجی و به دنبال آن افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد.
عباسی گفت: برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی در راستای اجرای طرح جامع گردشگری استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری میان دو استان صنعتی اصفهان و خوزستان و گذر محور ارتباطی فلات مرکزی به بنادر جنوب غرب و جنوب ایران از این استان، زمینه‌ساز پذیرش و میزبانی از مسافران نوروزی سایر استان‌ها خواهد بود.
استاندار در ادامه از پایگاه‌های خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در شهر باباحیدر و جونقان از توابع شهرستان فارسان بازدید کرد و گفت: تقویت و توجه به راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی می‌تواند در افزایش ماندگاری مسافران تاثیرگذار باشد.
وی گفت: وجود افزون بر 30 اقامتگاه بوم‌گردی، این استان را به یکی از مناطق هدف گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
انتهای پیام

captcha