ممنوعیت خروج مدیران و فرمانداران از خوزستان در آستانه سیلاب
کد خبر: 3799605
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
استاندار خوزستان خبر داد:

ممنوعیت خروج مدیران و فرمانداران از خوزستان در آستانه سیلاب

استاندار خوزستان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در خوزستان، گفت: کلیه فرمانداران و مدیرانی که در خوزستان حضور دارند حق خروج از استان را ندارند.

ممنوعیت خروج مدیران و فرمانداران از خوزستان در آستانه سیلاب

به گزارش ایکنا، غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارندگی از اواسط امروز اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در خوزستان به کلیه فرمانداران و مدیرانی که در خوزستان حضور دارند اعلام کرده‌ایم که حق خروج از استان را ندارند.

وی افزود: همچنین مدیران یا فرماندارانی که در خوزستان حضور ندارند باید به استان برگردند یا قائم مقام یا نماینده تام‌الاختیار خود را به استانداری خوزستان معرفی کنند.

استاندار خوزستان گفت: روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و هماهنگی‌های لازم انجام شد. همچنین با توجه به اینکه در حوضه کرخه نگرانی‌هایی وجود دارد نیروهای به مناطق در معرض خطر اعزام شده‌اند تا از وضعیت سیل بندها بازدید کنند و اقدامات عملیاتی را انجام دهند.

شریعتی ادامه داد: مقرر شده است در این حوضه فیوز پلاک جدیدی ایجاد شود تا امکان خروج آب از سد کرخه بیشتر شود و امکان خروج تا حدود ۹۰۰ مترمکعب بر ثانیه فراهم شود.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای مقابله با وقوع سیلاب در حال انجام است و به همه مدیران و شهرستان‌ها اعلام آماده‌باش شده است.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه برخی مسافران نوروزی در کنار رودخانه‌ها حضور دارند اعلام کرده‌ایم که گشت‌های نیروی انتظامی و عوامل دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط  اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. همچنین از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است.

شریعتی گفت: اعلام کرده‌ایم که کلیه مدارس، حسینیه‌ها و اماکن ورزشی فضا را جهت اسکان مهمان نوروزی فراهم کنند. همچنین از چند روز گذشته ابلاغ کرده‌ایم که عشایر در معرض خطر سیلاب نیز جابه‌جا شوند.

انتهای پیام

captcha