آمادگی کامل هلال احمر برای تأمین نیازهای دارویی سیل زدگان
کد خبر: 3799608
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

آمادگی کامل هلال احمر برای تأمین نیازهای دارویی سیل زدگان

گروه سلامت ــ مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از آمادگی کامل این سازمان برای تأمین نیازهای دارویی سیل زدگان استان‌های شمالی کشور خبر داد.

فوری///آمادگی کامل هلال احمر برای تامین نیازهای دارویی سیل زدگانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی هلال احمر، علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این برنامه‌ریزی اقتضایی در پی حادثه سیل در استان‌های گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان در راستای فرمان و دستور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی افزود: این سازمان آمادگی کامل دارد تا به محض اعلام مسئولان مرتبط با امر مدیریت بحران و سوانح، دارو‌های مورد نیاز سیل زدگان و بیماران را در اسرع وقت به این مناطق ارسال کند.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با ریاست محترم جمعیت هلال احمر و دستور صریح ایشان مقرر شد مسئولان استانی در دو استان متأثر از سیل و آبگرفتگی نیاز‌های دارویی خود را اعلام کنند تا این سازمان نسبت به تامین آن‌ها با قید فوریت اقدام کند.
فرجی اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق سیل زده شمال کشور با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت نهاد‌های نظامی و انتظامی و تشکل‌های مردمی، مازندران از بحران سیل خارج شد و این سازمان هم در راستای رسالت و ماموریت ذاتی خود آماده خدمات رسانی و تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران و مردم سیل زده با مجوز و همراهی سازمان‌های دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح است.
به گزارش ایکنا، بارش شدید باران در روز‌های پایانی اسفند ماه ۹۷ در شرق استان گلستان، به سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان منجر شد.
سرریز آب ، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهر‌ها و روستا‌های حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
انتهای پیام
captcha