مددجویان بهزیستی در سیل گلستان آسیب جسمی ندیده‌اند/ ارائه خدمات حمایت روانی
کد خبر: 3799618
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

مددجویان بهزیستی در سیل گلستان آسیب جسمی ندیده‌اند/ ارائه خدمات حمایت روانی

گروه جامعه ــ سازمان بهزیستی طی گزارشی از عملکرد خود در سیل گلستان اعلام کرد: هیچ کدام از مددجویان این سازمان اعم از کودکان تحت سرپرستی و مددجویانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند در سیل گلستان آسیب جسمی ندیده‌اند.

به گزارش ایکنا سازمان بهزیستی اعلام کرد: متعاقب اعلام ستاد مدیریت بحران گلستان مبنی بر وقوع توفان همراه با بارندگی‌های شدید طغیان رودخانه‌ها در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷، اداره کل بهزیستی گلستان طی بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای اداره‌های بهزیستی، احتمال وقوع حوادث ناشی از سیلاب را به مدیران شهرستانی خود اعلام و تاکید کرد کلیه معاونین و رؤسای شهرستان‌ها موظفند ضمن حضور در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت که متولی نگهداری از کودکان و نوجوانان، سالمندان و معلولین هستند، موارد مرتبط با ایمنی و اصول مراقبتی از گروه‌های هدف را به مسئولین مراکز یادآوری و مورد تاکید قرار دهند.

در همین راستا، پیش از تحویل سال نو، کلیه مراکز شبانه روزی، اعم از مراکز نگهداری از فرزندان تحت سرپرستی، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین توسط مدیران این دستگاه بازدید و سپس در روزهای اول و دوم فروردین ماه با توجه به وقوع سیلاب در شهرهای گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان، مدیرکل و معاونت های تخصصی در کلیه مراکز شبانه روزی حاضر و به بررسی وضعیت مددجویان مقیم در این مراکز پرداخته که با توجه به اهمیت حفاظت از جان گروه‌های هدف، بلافاصله نسبت به جابجایی و انتقال فرزندان تحت سرپرستی در شهر گمیشان و انتقال مددجویان مقیم در کمپ ترک اعتیاد شهر آق قلا به مکان‌های امن در مرکز استان گلستان اقدام شد.

پس از انتقال مددجویان به مکان ‌ای امن، مواد غذایی مورد نیاز مددجویان توسط اداره کل بهزیستی گلستان تامین و در اختیار مراکز قرار گرفت و در عصر روز دوم فروردین ماه، مدیر کل باتفاق معاونین به مراکز جدیدی که مددجویان به آنجا منتقل شده بودند حضور یافته و به دلجویی از آنها پرداختند. 

در ادامه ستاد مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی از آسیب‌دیدگان حوادث و بلایای طبیعی(محب) به ریاست مدیرکل بهزیستی گلستان و با حضور مدیران مراکز غیر دولتی،در شهر آق قلا تشکیل و نحوه اقدامات تخصصی در قبال جامعه هدف، تبیین و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. 

در ادامه مدیرکل بهزیستی گلستان به اتفاق معاونین به بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهرستان آق قلا و گمیشان پرداخته و به بررسی وضعیت مددجویان تحت حمایت در شهرهای یاد شده پرداختند. 

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد محب، دو تیم تخصصی مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی در شهرهای آق قلا و گمیشان مستقر شدند.

همچنین غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان در فرمانداری شهرستان آق قلا حضور یافته و طی جلسه ای با فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان مذکور آمادگی بهزیستی گلستان را در حمایت و یاریگری به شهروندان اعلام و اولین محموله مواد غذایی از سوی بهزیستی به فرمانداری آق قلا جهت توزیع در میان سیل زدگان تحویل شد. 

در شهرهای مختلف استان، بویژه شهرهای گنبد کاووس،آق قلا و گمیشان، مدیران و کارکنان مجتمع‌ها و انجمن‌های غیر دولتی در کنار کارکنان بهزیستی از واحدهای مسکونی مددجویان تحت حمایت بازدید به عمل آورده که یک بانوی سالمند گرفتار شده در سیلاب، از منزل مسکونی خود خارج و در مکان امن اسکان داده شد. 

لازم به ذکر است بر اساس بررسی‌های میدانی، خوشبختانه تاکنون هیچگونه آسیب جسمی ناشی سیلاب متوجه مددجویان تحت حمایت نبوده و مقرر شد در روزهای بعد، تا فراهم آمدن شرایط مطلوب جوی، همه روزه تیم های تخصصی بهزیستی به بازدید منازل مسکونی جامعه هدف پرداخته تا در صورت نیاز، مایحتاج غذایی، پوشاک و لوازم گرمایشی را تامین و در اختیار افراد نیازمند قرار دهند.

انتهای پیام 

captcha