لزوم بسیج تمامی امکانات برای مدیریت بحران به‌ویژه سیل
کد خبر: 3799721
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

لزوم بسیج تمامی امکانات برای مدیریت بحران به‌ویژه سیل

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم بسیج همه امکانات برای مدیریت بارش مناسب اتفاق افتاده در هفته اخیر گفت: البته باید در زمان‌های مناسب، اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت بحران به‌ویژه سیل انجام بگیرد.

لزوم بسیج تمامی امکانات برای مدیریت بحران به‌ویژه سیل

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز، ۵ فروردین ماه، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، افزود: مدیریت آب وارد شده به سدها و رودخانه‌ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در کنار ایجاد تاسیسات مناسب مهار آب در مناطق مختلف از جمله موارد پیشگیری از بحران سیل است که باید مدنظر مدیران مرتبط قرار گیرد.
وی با شکرگزاری به درگاه الهی در خصوص بارش باران رحمت خداوند در استان و افزایش آب و برف ذخیره‌سازی‌شده در کشور و آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای شکرگزاری این نعمت بزرگ، استفاده صحیح از این نعمات بی‌نظیر الهی است که مدیریت مناسب در سطوح مختلف را می‌طلبد.
وی با اشاره به ترسالی اتفاق افتاده طی سال جاری و سال گذشته بیان کرد: از این ظرفیت باید برای اجرای طرح‌های مختلف به‌ویژه احیای دریاچه ارومیه بیشترین استفاده را ببریم و از تبدیل آن به بحران جلوگیری کنیم.
استاندار آذربایجان غربی بر شناسایی مسیل‌ها و مناطق مستعد بحران در زمان بارش تاکید کرد و ادامه داد: این موارد باید در همین ابتدای سال شناسایی شود تا امسال برای حل مشکل آنها تامین اعتبار کرده و عملیات اجرایی آن را در دستور کار قرار دهیم.
شهریاری با تاکید بر لایروبی 140 کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان غربی گفت: اعتبار موردنیاز برای این طرح از سوی ستاد احیا تامین می‌شود و در صورت لزوم اعتبار ویژه‌ای نیز از استان در اختیار مجریان قرار می‌گیرد.
وی با قدردانی از همراهی مردم آذربایجان غربی در کمک به سیل‌زدگان استان گلستان افزود: مردم وظیفه خود را در حد توان انجام دادند و مسئولان نیز باید نگرانی شهروندان را درخصوص حوادث مشابه در استان برطرف کنند.
وی از وجود حدود 10 میلیارد مترمکعب برفاب در آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان حتی بیشتر از مصرف کل آب کشور است که باید مدیریت لازم را در خصوص استفاده صحیح از این نعمت خدادادی در دستور کار قرار داد.
انتهای پیام

captcha