تجربه محیطی زیارتی ـ توریستی در امامزاده محمدبن ‌علی(ع) لردگان
کد خبر: 3799769
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۱

تجربه محیطی زیارتی ـ توریستی در امامزاده محمدبن ‌علی(ع) لردگان

گروه اجتماعی ــ امامزاده محمدبن علی(ع) یکی از اماکن مذهبی چهارمحال و بختیاری است که با طبیعتی بکر و بنایی متفاوت محیطی زیارتی ـ توریستی را در روستای منجرمویی واقع در ۱۰ کیلومتری شهرستان لردگان برای گردشگران و مسافران نوروزی فراهم کرده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، روستاها و شهرستان‌های بسیاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در جوار بیشتر آن‌ها امامزادگانی دفن شده‌اند که این امامزادگان علاوه بر ایجاد فضایی مذهبی مکان مناسبی برای بازدید گردشگران شده است.
امامزاده محمدبن علی(ع) یکی از این امامزادگان است که با طبیعتی بکر و بنایی متفاوت محیطی زیارتی توریستی را در روستای منجرمویی واقع در ۱۰ کیلومتری شهرستان لردگان برای گردشگران و مسافران نوروزی فراهم کرده است.
برخی از محققان به استناد کتب انساب شخصیت مدفون در این بقعه را از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) می‌دانند و نسب شریف آن حضرت را با هفده واسطه به امام حسن مجتبی(ع) منتهی می‌کنند که از قرار ذیل است: سیدمحمد بن علی بن محمود بن علی بن محمود بن محمد بن مسلم بن محمد بن قاسم بن اسماعیل بن ابی الحسن احمدالناصر بن ابی عبدالله الحسین بن ابی محمد قاسم الرسی بن ابراهیم طباطبا بن اسماعیل الدیباج بن ابراهیم الغمر بن حسن المثنی بن الامام حسن (ع). اکثر اجداد او از بزرگان سادات حسنی اهواز و رامهرمز به شمار می‌آمدند و برخی از آن‌ها از نقباء و قضات این شهر بودند.

اطلاعات فیزیکی
آستانه باشکوه امامزاده محمدعلی(ع) در شهرستان لردگان، 10 کیلومتری شهر لردگان، روستای منجر مویی، میان قبرستان عمومی روستا واقع شده است. بنای ساختمان بقعه به صورت هشت ضلعی و از چهار طرف درب دارد اما درب اصلی آن از جانب مشرق است.
شبستان بزرگی به مساحت تقریبی 300 مترمربع در جنوب بقعه قرار دارد و چندین حجره در طبقه پائین این شبستان جهت اقامت زوار به عنوان زائرسرا ساخته شده است که پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی است.
انتهای پیام

captcha