ابداع سبک‌های نوین قرائت قرآن با تلفیقی از موسیقی ایرانی و سبک‌های مصری
کد خبر: 3799771
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۷

ابداع سبک‌های نوین قرائت قرآن با تلفیقی از موسیقی ایرانی و سبک‌های مصری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری و موسیقی‌شناس قرآن کریم با اشاره به زمزمه‌هایی از ایجاد سبک‌های جدید قرائت قرآن از سوی قاریان ایرانی، گفت: بر اساس بررسی کارشناسان قرآنی تلاوت‌های حامد شاکرنژاد تقلیدی از سبک‌های قاریان مصری نیست بلکه تلفیقی از موسیقی ایرانی و سبک‌های قرای مصری است که می‌تواند مبدع سبک‌های نوین قرائت قرآن باشد.

حجت‌الاسلام محمد جوادی، قاری و موسیقی‌شناس قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و اهتمام رهبر انقلاب شاهد پیشرفت ویژه قاریان ایرانی طی چند سال اخیر در دنیا هستیم، گفت: طی 10 تا 15 سال گذشته قاریان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن همه ساله حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.
وی از آینده‌ای درخشان و خاص برای قاریان ایرانی در سال‌های آتی خبر داد و افزود: رهبر انقلاب نیز سبقت گرفتن قاریان ایرانی از قاریان مصری را در آینده‌ای نزدیک نوید دادند.
جوادی با بیان اینکه دانشگاه الازهر که قاریانی مانند شحات محمدانور، بسیونی و غلوش را تربیت کرده و به مسابقات قرآن می‌فرستادند در سال‌های اخیر نتوانستند قاریان سطح بالایی را به این مسابقات اعزام کنند، اظهار کرد: این نشان از آن دارد که با پیشرفت قاریان ایرانی حتی کشور مصر به عنوان مرکز علوم قرآنی نمی‌تواند جوابگوی موسیقی قرآن در کشور ما باشد.
این موسیقی‌شناس قرآن کریم با اشاره به زمزمه‌هایی از ایجاد سبک‌های جدید قرائت قرآن توسط قاریان ایرانی، تصریح کرد: بر اساس بررسی کارشناسان قرآنی تلاوت‌های حامد شاکرنژاد تقلیدی از سبک‌های قاریان مصری نیست بلکه تلفیقی از موسیقی ایرانی و سبک‌های قرای مصری است که می‌تواند مبدع سبک‌های نوین قرائت قرآن باشد.
قاری قرآن کریم با اشاره به تأثیرات فراوان موسیقی قرآن بر روح و جسم انسان، خاطرنشان کرد: ابداع قرائت‌های جدید از سوره‌های قرآن نشانی از همواره زنده‌بودن قرآن دارد.
جوادی بر قرائت و شنیدن روزانه آیات قرآن کریم تأکید و خاطرنشان کرد: شنیدن قرائت‌های مختلف قرآن کریم باعث انس روح و روان انسان با قرآن و سپس بهره‌گیری از تفاسیر و دستورات خداوند می‌شود.
انتهای پیام

captcha