زیرآب رفتن ۷ پل و تخریب ۳ منزل مسکونی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3799772
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
در پی سیلاب‌های اخیر صورت گرفت؛

زیرآب رفتن ۷ پل و تخریب ۳ منزل مسکونی در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هفت پل جاده‌های اصلی این استان به‌دلیل بارش شدید باران و وقوع سیلاب به زیر آب رفته است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی اظهار کرد: نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان نیز به زیر آب رفته است، ولی تاکنون گزارشی از خسارت‌های جانی نداشته‌ایم.
وی افزود: در پی وقوع بارش‌ها یکی از روستاهای استان را آب فرا گرفته و تعدادی از روستاها نیز دچار آبگرفتگی کلی و جزئی شده است.
عباسی گفت: میزان بارش باران در چهارمحال و بختیاری بیش از 200 تا 400 میلی‌متر پیش‌بینی شده بود که اکنون بارش در کوهرنگ به 150 میلی‌متر رسیده است.
وی با اشاره به بارش‌های روز دوشنبه در این استان، میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را چهار هزار مترمکعب برآورد کرد.
استاندار بیان کرد: در این روز میزان بارندگی در منطقه کوهرنگ بیش از 100 میلی‌متر گزارش شده است.
وی گفت: دبی زاینده ‌رود بیش از 800 مترمکعب است و حدود 20 روستای استان در حوزه کارون و سه روستا در حوزه زاینده‌ رود در معرض خطر سیل قرار دارد.
استاندار با بیان اینکه سکنه این روستاها جابه ‌جا شده‌اند، ادامه داد: خساراتی که به تاسیسات، اراضی کشاورزی، باغات و پل‌ها وارد شده تاکنون بیش از یکهزار میلیارد ریال اعلام شده است.
عباسی خاطرنشان کرد: تاکنون خسارت جانی در چهارمحال و بختیاری نداشته‌ایم و ستاد بحران در آمادگی کامل قرار دارد.

کامل اکبریان، فرماندار شهرستان سامان، نیز از تخریب سه منزل مسکونی فاقد سکنه‌ در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: یک منزل در روستای سوادجان و ۲ منزل دیگر در بافت قدیمی روستای یاسه‌ چای در اثر بارندگی تخریب شدند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تخریب این منازل خسارت جانی در پی نداشته است.
انتهای پیام

captcha