اعطای ۵۱ فقره وام قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی یزد
کد خبر: 3799775
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

اعطای ۵۱ فقره وام قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد از اعطای ۵۱ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۲۳۲ میلیون تومان به جامعه قرآنی این استان در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: بازدید بیش از 25 مؤسسه قرآنی در شهرستان‌های یزد، خاتم، تفت، بافق و بهاباد، برگزاری هفت مسابقه فضای مجازی «تدبر در قرآن» و انتشار شش ماهنامه الکترونیکی اتحادیه قرآنی استان یزد از جمله اقدامات این اتحادیه در سال 1397 است.
وی ادامه داد: حضور در برنامه زنده تلویزیونی رصد در شبکه قرآن سیما برای شرح اقدامات صورت گرفته، برگزاری مسابقه پیامکی قرآن، کتاب انقلاب با حضور بیش از چهار هزار شرکت کننده و برگزاری کارگاه یک روزه «تبیین قوانین معافیت مالیاتی» ویژه مدیران مؤسسات قرآنی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد افزود: در سال 97 پرونده عضویت بیش از 55 مؤسسه در اتحادیه تکمیل شد و همچنین 51 فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش 232 میلیون تومان به جامعه قرآنی اعطا شد.
وی برگزاری اولین همایش تجلیل از معلمان قرآن شهرستان یزد، انجمن خیرین قرآنی استان یزد و جلسه شورای مرکزی انجمن در اتحادیه را یادآور شد و تصریح کرد: در سالی که گذشت مجمع قرآنیان استان یزد، کارگاه آموزشی مهارت‌های مدیریت قرآنی استان یزد، مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) استان نیز برگزار شد.
مطهریان با اشاره به اینکه در محل اتحادیه جلسات هفتگی با رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد تشکیل شده، از جذب حمایت از صندوق اتحادیه به اعتبار 240 میلیون ریال از سوی دارالقرآن الکریم کشور خبر داد و نشست جامعه قرآنی با استاندار یزد و نشست معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر اقدامات برشمرد.
وی از انتقال دفتر این اتحادیه به ساختمان جدید خبر داد و افزود: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد هم اکنون در میدان باهنر، کوچه امیرالمؤمنین(ع) در حال خدمت به جامعه قرآنی استان است.
مطهریان از انعقاد تفاهم‌نامه با سرپرستی بانک رسالت استان خبر داد و اختصاص کد شعبه 1001743 به اتحادیه از سوی بانک رسالت و ارائه خدمات غیرحضوری به قرآنیان را یادآور شد.
وی برگزاری نهمین همایش «قرآن، کتاب انقلاب»، حضور در نشست کارگروه مراسم چهلمین سالگرد بزرگداشت انقلاب استان یزد، برگزاری آزمون قرآن و عترت با همکاری مؤسسه مهد قران جوادالائمه(ع) یزد در دانشگاه یزد و تصویب چارت تشکیلاتی اتحادیه برای اولین بار را از دیگر اقدامات در سال 97 برشمرد.

انتهای پیام

captcha