بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت سیلاب در جنوب کرمان
کد خبر: 3799811
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت سیلاب در جنوب کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت سیلاب در این شهرستان با برآورد اولیه کارشناسان راهداری اعلام شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، مسعود جمیلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان امروز سه‌شنبه، 6 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش باران در 24 ساعت گذشته در جنوب کرمان گفت: بیشترین خسارت وارد شده به راه‌های روستایی پنج شهرستان قلعه‌گنج، جیرفت، رودبار، عنبرآباد و فاریاب است.
وی با بیان اینکه سیلاب و بارش شدید باران به راه ارتباطی 42 روستا در جنوب کرمان خسارت وارد کرد، افزود: در این سیل 17پل در شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار و عنبرآباد دچار خسارت شامل شکسته شدن و تخریب دستک‌های پل، تخریب رادیه برید و تخریب قسمت زیادی از دریواسیون پل‌ها در محورهای ارتباطی این شهرستان‌ها شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از شن گرفتگی هفت دستگاه پل در محور بزرگراهی جیرفت - کهنوج خبر داد و بیان کرد: با همت نیروهای راهداری و دستگاه‌های اداره راهداری کهنوج دهنه پل‌ها بازگشایی شد.
جمیلی از تخریب 17 آب‌نما در محور رودبار به ایرانشهر و محور قلعه‌گنج - جاسک خبر داد و گفت:این آبنماها با دستگاه‌های راهداری بازسازی و تعمیر شد و هم‌اکنون تردد در این محورها روان است.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان بیان کرد: چهار دستگاه پل لوله‌ای در محور قلعه‌گنج - جاسک تخریب شد که با جایگزینی باکس‌های بتنی و و تعمیر و بازسازی مجدد لوله‌های پل محور بازگشایی و تردد در جریان است.
جمیلی با بیان اینکه بازگشایی راه‌های روستایی خسارت‌دیده از سیلاب در جنوب استان کرمان آغاز شده است، گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه، سیلاب به بیش از 368 کیلومتر از راه‌های روستایی در جنوب کرمان خسارت وارد کرده که بیشتر آن در شهرستان رودبارجنوب است.
جمیلی از اعزام یک دستگاه بولدوزر به شهرستان رودبار و بخش زهکلوت این شهرستان برای بازگشایی راه‌های روستایی خبر داد و افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان استفاده از دستگاه گریدر وجود ندارد و باید مسیر 15 روستا در منطقه برجک رودبار با گریدر بازگشایی شود که این عملیات انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه همه راه‌های حوزه استحفاظی جنوب استان باز است، اظهارکرد: به علت آب‌بردگی راه‌هایی که نیاز به تیغ‌زنی داشته باشند توسط نیروهای راهداری و با کمک گرفتن از ماشین‌آلات تیغ‌زنی خواهند شد.
جمیلی با بیان اینکه بیشترین خسارت سیلاب در راه‌های روستایی بوده است، تأکید کرد: بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون تومان خسارت سیلاب در جنوب کرمان با برآورد اولیه کارشناسان راهداری اعلام شده است.
انتهای پیام

captcha