اولین وقف گیلان ثبت شد
کد خبر: 3799839
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
در سال جاری؛

اولین وقف گیلان ثبت شد

گروه اجتماعی – رئیس اوقاف لنگرود گفت: یک نیکوکار لنگرودی با وقف یک باب منزل مسکونی به ارزش بیش از دو میلیارد ریال، اولین وقف گیلان را در سالجاری ثبت کرد.

حجت‌الاسلام رمضانعلی پاکیزه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: یک نیکوکار لنگرودی نخستین وقف سال 98 استان گیلان را به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه این نخستین وقف گیلان در سالجاری و دومین وقف گیلان همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 98 است، افزود: سیدنورالدین میرباهوش یک باب منزل مسکونی خود را در روستای پلت کله لنگرود به مساحت170 متر مربع وقف کرد که ارزش ریالی این ملک موقوفه 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

پاکیزه با بیان اینکه نیت وقف این نیکوکار، عمران و آبادانی مسجد شهدای روستای پلت کله است، گفت: شهرستان لنگرود از چند سال گذشته تاکنون و به جهت تبلیغات موثر در ایام تبلیغی مانند عید نوروز و اجرای طرح آرامش بهاری و دیگر کارویژه‌های سازمان اوقاف مانند بصیرت عاشورایی در محرم و سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمه توانسته عملکرد قابل توجهی در ثبت وقف‌های جدید داشته باشد.

رئیس اوقاف لنگرود افزود: در سال 97، 10 وقف جدید با ارزش ریالی 5 میلیارد ریال در شهرستان لنگرود به ثبت رسید؛ این در حالی است که این رقم در سال‌های 96 و 95 به ترتیب هفت و چهار وقف بوده است.

پاکیزه با بیان اینکه راهکار جدید سازمان اوقاف برای مشارکت همگانی در سنت حسنه وقف، اجرای طرح وقف مشارکتی است، گفت: شهرستان لنگرود یکی از پیشگامان وقف مشارکتی در گیلان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود اعلام کرد: در سال 96، 110 نیکوکار لنگرودی یک وقف مشارکتی با نیت انجام فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان به ثبت رساندند.

گفتنی است؛ شهرستان لنگرود 100 موقوفه و 1572 رقبه دارد.

انتهای پیام

captcha