لزوم توجه به ورودی و خروجی سدها برای مقابله با مشکلات احتمالی
کد خبر: 3799919
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
شمخانی تأکید کرد:

لزوم توجه به ورودی و خروجی سدها برای مقابله با مشکلات احتمالی

گروه سیاست و اقتصاد ــ دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تهدیداتی که هنگام وقوع سیلاب متوجه ‌خوزستان است، گفت: ورودی و خروجی سدها موضوع بسیار مهمی است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود یا دست روی دست گذاشت، چراکه می‌تواند فاجعه ایجاد کند.

لزوم توجه به ورودی و خروجی سدها برای مقابله با مشکلات احتمالی

به گزارش ايکنا از خوزستان، دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز، 7 فروردین‌ماه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اهواز اظهار كرد: رودخانه کارون در مقطع اهواز و مناطق پایین دست رودخانه، دو تهدید عمده برای استان به شمار می‌روند که می‌تواند چالش ایجاد کند.

وی افزود: اگر دبی کارون به اندازه‌ای بالا بیایید که فاضلاب جاری را در شهر ببینیم و همچنین بارش‌های شنبه و یکشنبه هم به آن اضافه شود، از نظر روانی بسیار شکنندگی ایجاد می‌کند.

شمخانی تاکید کرد: با توجه به این‌که سامانه بارشی فعلی ضعیف شده است و سامانه بعدی از شنبه به استان می‌رسد، لذا از چهارشنبه تا جمعه برای ما زمان طلایی محسوب می‌شود تا تمهیدات لازم را به‌کار بگیریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عامل انسانی را یکی از عوامل مهم و دخیل در اتفاقات دانست و گفت: مردم باید قبل از این که سیلاب به آنها خسارت وارد کند، از رودخانه‌ها فاصله بگيرند و به سمتی بروند که آب کم‌ترین خسارت را به آنها وارد کند.

وی با اشاره به مزیت‌های استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها، اظهار كرد: رودخانه‌های متعدد،کانال‌ها و نهرهای متعدد، رودخانه‌های متصل به دریای آزاد، تالاب هور العظیم، سد و زمین‌های زه‌کشی از جمله این مزیت‌ها است. وجود این مزیت‌ها در خوزستان، قدرت مانور مدیران استانی را در مواقع بحران به شدت بالا می‌برد. 

انتهای پیام 

captcha