نقش مسابقات بین‌المللی قرآن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم
کد خبر: 3799976
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

نقش مسابقات بین‌المللی قرآن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، مسابقات بین‌المللی قرآن را گامی برای رسیدن به معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: این رقابت‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف قرآنی جریان‌سازی کند.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس؛ برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان را اقدامی مثبت و تأثیر‌گذار دانست و گفت: این مسابقات یک اقدام رو به جلو محسوب می‌شود و می‌تواند در عرصه‌های مختلف به منظور جلب توجه و اهتمام بیشتر به قرآن کریم جریان‌سازی کند.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند، افزود: جریان‌سازی و توجه به قرآن کریم برای این قشر از جامعه اقدام بسیار ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تأثیر این مسابقات بر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: بدون تردید بن مایه‌های اصلی معنویت در قرآن کریم و آموزه‌های عترت طاهرین قرار دارد و برای رسیدن به رشد معنویت که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تأکید کرده‌اند، توجه به قرآن بسیار مهم است.

وی یادآور شد: این مسابقات مسیری برای رسیدن به مغز وعمق معنویت با عبور از پوسته‌های آن و تکیه بر آموزه‌های شریف قرآن کریم است.

فقهی‌زاده با اشاره به رضایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، خاطرنشان کرد: از دست اندرکاران این رقابت‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز به منظور انجام این اقدام دینی و معنوی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از ۲۰ تا ۲۵ فروردین‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha