امدادرسانی به سیل‌زدگان شیراز همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3800130
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

امدادرسانی به سیل‌زدگان شیراز همچنان ادامه دارد

گروه اجتماعی ـ با گذشت 4 روز از وقوع سیل در شهر شیراز، به دلیل شدت خسارت‌ها به منازل شهروندان، کمک‌رسانی از سوی گروه های مختلف مردمی، امدادی، جهادی، بسیجی، ارتشی، سپاهی و دستگاه‌های خدمات رسان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، 4 روز پیش بود که سیل ویرانگر در شیراز رخ داد؛ در روز نخست شدت سیلاب که بسیاری از خودروهای مسیر دروازه قرآن را با خود برد، 19 کشته و 107 زخمی بر جای گذاشت.
در روز دوم که بارندگی‌ها شدت بیشتری گرفت، سیلاب در نقاط مختلف شهری و روستایی شیراز به راه افتاد و در برخی از نقاط شدت بیشتر و برخی دیگر شدت کمتری داشت.
محلاتی نظیر محله سعدی، بلوارهای شهید وفایی، نیستان، گلستان، شهرک جوادیه، همچنین روستاهای سلطان‌آباد، جرثقان، دست خضر و غیره از این سیلابها دچار بیشترین خسارات شدند به طوری که بعد از گذشت 4 روز همچنان آبگرفتگی و کمک به سیل زدگان ادامه دارد.
گفته می‌شود تنها در محله سعدی 800 خانه غرق در سیلاب شد و بعد از تلاش شبانه‌روزی گروه‌های مختلف دستگاه‌های خدمات‌رسان، جهادی، مردمی، بسیجی، ارتشی و سپاهی آب داخل منازل و محلات تخلیه و هم اکنون مرحله لایروبی در آن مکان‌ها ادامه دارد.
مسئولان متعددی از وضعیت محله سعدی بازدید کردند و شب گذشته نیز وزیر ارتباطات از این محله بازدید کرد تا به عنوان نماینده دولت از نزدیک در جریان مشکلات سیل‌زدگان قرار گیرد.
از همان روز نخست، گروه‌های مردمی و جهادی بیشماری بسیج شدند تا نیازهای سیل زدگان را برطرف کنند و هم اکنون کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف تهیه لوازم جهت لایروبی منازل، پوشاک، پتو، لوازم بهداشتی، لوازم‌التحریر و غیره در حال جمع‌آوری است.
فعالان اقتصادی وابسته به اتاق بازرگانی فارس و همچنین اتحادیه و اصناف مختلف اعم از قالیشویی، تعمیر موبایل، تعمیر اتومبیل و غیره در حال تکاپو برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همچنین ارائه خدمات رایگان به همشهریان سیل‌زده شان هستند.
در گروه‌های فضای مجازی اعم از واتس آپ، تلگرام، ایسنتاگرام گروه‌های متعددی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند تا بتوانند از این طریق بخشی از آلام و مشکلات همشهریان سیل زده خود را بکاهند.
طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز علاوه بر نیروهای پاکبان، تعداد هشت گروه ویژه در 8 محور در حال پاکسازی معابر از سیلاب هستند.
امدادرسانی‌ها به مردم سیل‌زده طی این 4 روز به صورت شبانه‌روزی بوده و لحظه‌ای توقف در این امدادرسانی‌ها به خصوص از سوی نیروهای جهادی و مردمی و بسیجی وجود نداشته است.
انتهای پیام

captcha