نگرانی آمریکا از معرفی ادبیات آزادگی و مقاومت از سوی ایران به جهان
کد خبر: 3800181
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳

نگرانی آمریکا از معرفی ادبیات آزادگی و مقاومت از سوی ایران به جهان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران نگرانی آمریکایی‌ها از انقلاب را معرفی ادبیات آزادگی و مقاومت عنوان کرد و افزود: بعد از فروپاشی شوروی موسسات تحقیقاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که با توجه به ابرقدرتی یک‌جانبه آمریکا، قدرتی با نام انقلاب اسلامی ایران می‌تواند تهدیدی بزرگ برای آن‌ها در آینده باشد.

نگرانی آمریکا از معرفی ادبیات آزادگی و مقاومت توسط جمهوری اسلامی به جهان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره 28 شهید روستای خورهه، نینه و حاجی‌آباد که شامگاه روز گذشته، 8 فروردین‌ماه در مسجد روستای خورهه شهرستان محلات برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما تمامی معادلات استکبار جهانی را به هم زد، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا به صورت دو قطبی تقسیم می‌شد و آمریکا و شوروی دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند؛ کشور ما در ظاهر یک کشور مستقل اما باطنا مستعمره آمریکا بود.

موقعیت استراتژیک ایران برای اهداف آمریکا
وی افزود: استعمار آمریکا بر ایران دلایل مختلفی داشت؛ استقرار ایران در جنوب دریای خزر و شمال دریای عمان به آمریکایی‌ها اجازه می‌داد مسیر ورود و خروج نفت را کنترل کنند که اگر می‌خواستند به یک کشور فشار بیاورند از این طریق می‌توانستند. همچنین ما همسایه شوروی بودیم و آمریکایی‌ها با استقرار سیستم‌های کنترل و راداری تمامی پرواز‌های نظامی و غیر‌نظامی را کنترل و مکالمات شوروی را ضبط می‌کردند. آن‌ها به ازای برداشت نفت به قیمت دل‌خواهشان محصولات خود را وارد و به فروش می‌رساندند و این یک معامله برد - برد برای آنان بود.

امیر پوردستان نگرانی آمریکایی‌ها از انقلاب را معرفی ادبیات آزادگی و مقاومت عنوان کرد و تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها با انقلاب نه یک مقابله بلکه براندازی بود، آن‌ها تمامی راه‌ها را بر ما بستند و تمامی کشور‌ها را برای مبادلات اقتصادی با ما منع کردند. بعد از آن موج ترور و ناآرامی را توسط نفوذی‌ها و منافقین راه‌اندازی کردند تا در جامعه ناآرامی ایجاد کنند سپس 8 سال جنگ تحمیلی را نیز باید بر جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت و کشور ایران اضافه کرد.

جمهوری اسلامی تهدیدی بزرگ برای امریکا
وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی موسسات تحقیقاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که با توجه به ابرقدرتی یک‌جانبه آمریکا، قدرتی با نام انقلاب اسلامی ایران می‌تواند تهدیدی بزرگ برای آن‌ها در آینده باشد. نشانه های این تهدید بیداری‌های اسلامی در کشور‌های مختلف است که نشأت گرفته از انقلاب ایران است. آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند خود به طور مستقیم وارد منطقه شوند؛ آن‌ها برج‌های دوقلو را هدف قرار دادند تا به این بهانه در منطقه حضور پیدا کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آمریکایی‌ها در ابتدا نقشه حمله به ایران را کشیده بودند اما به دلیل وجود رهبری حکیم، ملت بیدار و قوای متحد کشور جسارت حمله را به خود ندادند. بعد از آن وارد افغانستان و عراق شدند و این کشور‌ها را با پیشرفته‌ترین تجهیزات تسخیر کردند. آمریکایی‌ها 13-14 سال در مرز‌های ایران خیمه زدند تا فرصت حمله پیدا کنند.

وی با تشریح جنگ همه‌جانبه آمریکا بیان کرد: داعش آخرین بار در استان جلولا مستقر شد و این استان نزدیک‌ترین استان به ایران بود. ما تمام واحد‌های نظامی خود را در مرز مستقر کردیم و هر لحظه آماده درگیری بودیم. خوشبختانه با فتوای علمای اهل سنت و شیعه عراق، حشد‌الشعبثی عراق به وجود آمد و با داعشی‌ها برخورد شد، داعش بساط خود را از عراق جمع کرد؛ آن‌ها توسط عربستان و امارات تغذیه و تجهیز می‌شوند. البته انهدام معدود داعشی باقی مانده که با دستور فرمانده کل قوا بسیار راحت انجام می‌شود.

امیرسرتیپ پوردستان در پایان گفت: استکبار جهانی سخت‌ترین و شدید‌ترین تحریم‌های اقتصادی را با نام مادر تحریم‌ها برای ایران اجرا کردند اما کشور ما هنوز سرپا مانده و کارخانه‌های ما فعال هستند. آن‌ها در گام بعدی به سراغ جنگی با نام جنگ ارزی رفتند که توانستند توسط آن بر روی کشور‌هایی همچون مالزی و چین تأثیر بگذارند. در سال 70 مقام معظم رهبری به دولت وقت و دولت‌ها هشدار دادند که آقایی دلار را بر اقتصاد بشکنید تا تحریم‌ها بر ما بی‌اثر باشد.

وی ادامه داد: کنفرانس ورشو برای تصمیم‌گیری پوشالی برای حاکم آینده ایران بود زیرا آنان امید داشتند 22 بهمن کار نظام پایان یابد اما ملت ایران با حضور بی‌نظیر خود نقشه آنان را نقش‌برآب کردند. مردم ما درس گرفته ازمکتب عاشورا هستند و از حضرت سید‌الشهدا آموخته‌اند تا یکه و تنها در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

انتهای پیام

captcha