برپایی ۴۶ پایگاه نوروزی اوقاف در سمنان
کد خبر: 3800194
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

برپایی ۴۶ پایگاه نوروزی اوقاف در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در خصوص روند اجرایی طرح آرامش بهاری در سمنان گفت: در قالب این طرح و برای خدمت‌رسانی به مسافران ۴۶ پایگاه در استان ایجاد شده است.

برپایی46 پایگاه نوروزی اوقاف در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان  عصر روز گذشته 8 فروردین در جمع اصحاب خبرنگاران با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از بیست و هفتم اسفندماه ۹۷ آغاز و تا کنون ادامه دارد، گفت: بیش از ۵۶ هزار نفر فقط در یک هفته اول اجرای این طرح در بقاع متبرکه سمنان اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۶ پایگاه برای خدمت رسانی، راهنمایی، اسکان مسافران و زائران در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری پیش‌بینی شده که یکی از برکات این پایگاه‌ها و اجرای طرح آرامش بهاری ارائه مشاوره در زمینه وقف است که خوشبختانه همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، هفت موقوفه جدید در شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر و میامی ایجاد شده است.

واحدی ارزش این موقوفات را دو میلیارد تومان دانست و افزود: یک قطعه زمین مزروعی به مساحت ۳۸ هکتار با حق آب برای تأمین هزینه‌های قرآنی و فرهنگی امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان و هزینه‌های جاری اداره اوقاف و امور خیریه سمنان، زمین مزروعی دیگر به متراژ ۲۵ هکتار با حق آب با نیت تأمین هزینه‌های جاری امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان و اجرای برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف سمنان، زمین مزروعی به متراژ ۲۵ هزار مترمربع با حق آبه وبا نیت تأمین هزینه ویژه‌برنامه‌های اداره اوقاف سمنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمره این موقوفات هستند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه زمین مزروعی دیگری به متراژ شش هزار و ۷۰۰ مترمربع با حق آب با نیت تأمین هزینه تجهیز خیمه معرفت ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان سمنان با اولویت امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان است متذکر شد: هزینه دارو و درمان افراد بی‌بضاعت، شش ساعت آب چاه میامی با نیت تعزیه‌داری شهادت امام جعفر صادق (ع) در میامی و موقوفه‌ای به مساحت ۱۵۰ مترمربع با نیت تأمین هزینه‌های آبادانی و ایجاد مراکز عمومی و کمک به فقرا و ایتام روستای ملاده در شهرستان مهدی‌شهر از جمله دیگر موقوفات بودند و یک باب آپارتمان مسکونی به متراژ ۶۴ مترمربع نیز در سمنان وقف شد.

واحدی استراحت زائران و استفاده از برنامه‌های معنوی و فرهنگی توسط مسافران و زائران حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) را هدف ایجاد پایگاه‌های نوروزی اوقاف دانست و افزود: اجرای طرح میقات الرضا (ع) در استان سمنان، در برخی از امامزادگان و همچنین اسکان مسافران در قالب این طرح در واحدهای اقامتی در قالب سوئیت، زائرسرا و … یکی از اقدامات ویژه اوقاف در نوروز است.

به گفته وی؛ در پی بارش باران و مسدود شدن برخی محورها به خصوص در جنوب دامغان، روان شدن سیلاب‌ها در جاده‌ها و برخی نقاط استان  طی روزهای گذشته سه هزار و ۴۸۰ وعده غذای گرم در سطح روستاهای سیل زده استان و مسافران نوروزی توزیع شد.

وی یاداور شد: طرح آرامش بهاری به مناسبت فرارسیدن سال نو همزمان با سراسر کشور، از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ در ۵۳ بقعه متبرکه و امامزاده استان سمنان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha