بهاری شدن بشریت در زمان ظهور منجی عالم
کد خبر: 3800268
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
حبیب مهکام بیان کرد:

بهاری شدن بشریت در زمان ظهور منجی عالم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه باید همیشه به یاد امام زمان(عج) باشیم، گفت: زمانی که آن حضرت ظهور می‌کنند، کل بشریت بهاری می‌شوند.

بهاری شدن تمام بشرت در زمان ظهور منجی عالم

به گزارش ایکنا؛ حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: به همه ملت شریف و انقلابی ایران سال نو را تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم در سایه قرآن و مکتب اهل بیت(ع) سلامت، موید، موفق و سرافراز باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید همیشه به یاد امام زمان(عج) باشیم به خوانش شعری در مورد امام زمان(عج) پرداخت و گفت: السلام علیک یا بقیة‌الله، یابن الحسن؛ باد بهار آمد و آورد بوی تو/ شد تازه باز در دل من آرزوی تو/ پروانه و نسیم و من ای گلبن مراد/ هستیم روز و شب همه در جستجوی تو/ تا پاک‌تر به روی افتد نگاه من/ خود را به اشک شوید و آید به سوی تو. انظر لنا بلطفک یا ایها العزیز.
وی افزود: آیات زیادی در قرآن در مورد فصل بهار ذکر شده که یکی از این آیات آیه نهم سوره مبارکه فاطر است. از نظر روایات نیز امام زمان، ربیع الانام و نضرة‌الایام، یعنی بهار مردم و روزگار سبز معرفی شده است. یعنی وقتی ایشان ظهور می‌کنند کل جهان بشریت بهاری می‌شود. که از این دیدگاه آن حضرت انقلاب کبیر فرهنگی می‌کنند.
مهکام با تأکید بر اینکه گذراندن ظالمین از دم تیغ یکی از کارهای آن حضرت است، بیان کرد: امام زمان در زمان ظهور، انقلاب فرهنگی انجام می‌دهند. در آیه 52 سوره مبارکه فرقان نیز به این موضوع اشاره شده است. بنابر این، این موضوع ریشه وحیانی دارد، آنجا که خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا» یعنی ای پیامبر، از کافران در هیچ زمینه‌ای اطاعت مکن و به وسیله قرآن با آنها جهاد بزرگ بکن(یک انقلاب بزرگ فکری، فرهنگی و تبلیغاتی)
این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه کلام گران‌قدر و تعهدآور فرموده‌اند: «منتظرین مصلح کل، خود باید صالح باشند». پس ما باید برای کسب صلاحیت فردی، خانوادگی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی، اقتصادی و ... تلاشگر باشیم تا بتوانیم از ته دل به آن حضرت بگوییم: «السلام علیک یا صاحب الزمان، عجل علی ظهورک».

«خواهم ز خدا این که به دلخواه بمیرم/ یعنی که تو را بینم و آنگاه بمیرم»

انتهای پیام

captcha