راهپیمایی مردم اردن در حمایت از قدس و غزه
کد خبر: 3800293
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

راهپیمایی مردم اردن در حمایت از قدس و غزه

هزاران شهروند اردنی با برگزاری راهپیمایی در پایتخت این کشور بر حمایت خود از قدس و غزه تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تسنیم»؛ هزاران نفر از شهروندان اردنی بعد از نماز جمعه در محکومیت تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای به ‌فراموشی سپردن مسئله فلسطین و اعلام حمایت خود از مقاومت در نوار غزه، در امان (پایتخت این کشور) تظاهرات کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان، فرا خواندن سفیر اردن از تل‌آویو و لغو فوری کنوانسیون وادی عربه (مبنی بر واگذاری 405 هکتار زمین کشاورزی اردن به اسرائیل) و الحاقیه‌های قرارداد صلح با رژیم صهیونیستی در استفاده از اراضی اردنی «الباقوره» و «الغمر» شده و بر مخالفت‌شان با هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی مانند کنوانسیون صلح و توافق واردات گاز تأکید کردند.

شهروندان اردنی بر ضرورت رسوا کردن همه کسانی که برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تأکید کرده و خواستار یکپارچه شدن تلاش‌های فلسطین و اعراب برای نجات قدس و مسجدالاقصی شدند.

شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی در حمایت از مقاومت و جنبش حماس تأکید کردند که قدس عربی است و پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

گفتنی است، به موجب توافق صلح دو طرف موسوم به «وادی عربه» در سال 1994 اراضی یاد شده به مدت 25 سال به اسرائیل اجاره داده شد و این قرارداد 26 اکتبر سال 2019 به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

captcha