وام فوری به تشکل‌های قرآنی سیل‌زده در گلستان
کد خبر: 3800306
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

وام فوری به تشکل‌های قرآنی سیل‌زده در گلستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی گلستان با اشاره به اینکه طی دو روز آینده گروهی از سوی سازمان تبلیغات و دارالقرآن الکریم به این استان سفر خواهند کرد؛ گفت: طی بازدید اخیر مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی مقرر شد وام بلاعوض و یا قرض‌الحسنه فوری با اولویت مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی اعطا شود.

به گزارش ایکنا؛ بیش از یک هفته از سامانه بارشی که وارد استان گلستان شد و موجب بالا آمدن آب رودخانه و پر و سرریز شدن سدهای استان و جاری شدن سیل و زیر آب رفتن برخی از شهرهای این استان به ویژه شهر آ‌ق‌قلا شده است، می‌گذرد.
اما در میان این خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی آسیب‌دیده استان، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم‌نهادی هستند که پیگیر وضعیت و میزان آسیب به آن‌ها شدیم.
محترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان گلستان درباره میزان آسیب سیلاب اخیر به این مجموعه‌های مردمی، اظهار کرد: حدود پنج مؤسسه قرآنی در شهر آق‌قلا بوده است که آسیب کمی دیده‌اند، به‌گونه‌ای که پس از سیل سقف برخی از آن‌ها ریزش کرده و آسیب دیده است.
وی ادامه داد: اما متأسفانه خانه‌های قرآنی که در روستاهای اطراف شهر آق‌قلا بوده‌اند، دچار آسیب جدی شده‌اند که برآورد ما تخریب 70 تا 80 درصدی آنها است. طی بازدید اخیر حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از مناطق سیل‌زده و جلسه‌ تصمیم‌گیری در خصوص میزان حمایت‌ها، مقرر شد وام بلاعوض و قرض‌الحسنه فوری با اولویت مؤسسات قرآنی و سپس خانه‌های قرآنی اختصاص پیدا کند. لذا در این دیدار تصمیم بر آن شد تا مؤسسات متقاضی در مناطق سیل‌زده استان، درخواست خود را از طریق اتحادیه قرآنی استان مطرح کنند تا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

‌ کاروان قرآنی تهران راهی گلستان می‌شود
گلستانقلی‌پور اضافه کرد: همچنین فردا، 11 فروردین‌ماه نیز گروهی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین سازمان دارالقرآن الکریم متشکل از مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن، احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن و سیدمحسن موسوی‌بلده، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشورمان و همچنین چند کارشناس دیگر به منظور اجرای کرسی تلاوت قرآن و همچنین بازدید از مناطق سیل‌زده به استان گلستان خواهند آمد.
وی با اشاره به جزئیات بیشتر این حضور، گفت: این گروه با حضور در نمایشگاه محمدآباد که محل اسکان حدود 800 خانواده سیل‌زده است، به اجرای کرسی تلاوت قرآن و برنامه‌های جانبی دیگر می‌پردازند و سپس دوشنبه، 12 فروردین‌ماه نیز با حضور در مناطق سیل‌زده از نزدیک پیگیر وضعیت مردم این مناطق و همچنین میزان خسارت‌های وارده به مجموعه‌های قرآنی استان را برآورده و در خصوص حمایت‌های لازم تصمیم‌گیری می‌کنند.
قلی‌پور با ابراز ناراحتی از اینکه با گذشت بیش از هفت روز از این حادثه، اما هنوز تعداد زیادی بدون سرپناه هستند، اظهار کرد: اما اتحاد و همدلی مدیران مؤسسات قرآنی استان موجب شده است که مدیران مجموعه‌های قرآنی سیل‌زده احساس تنهایی نکنند.
گلستانوی ادامه داد: مدیران مؤسسات قرآنی استان همه دست به دست هم داده‌اند و به مناطق سیل‌زده استان سرزده‌اند و با حضور در نمایشگاه محمدآباد که محل اسکان خانواده‌های سیل‌زده است، با گروه‌های مختلف متشکل از کارشناسان و مربیان متخصص ویژه نونهالان با اجرای گروه نمایش و بازی، ویژه بانوان با برپایی کارگاه‌های سبک زندگی و برای گروه‌های مختلف سنی برپایی کارگه‌های مشاوره و روانشناسی و ایجاد آرامش روانی و نحوه امداد و نجات به همیاری آمده‌اند.
قلی‌پور با اشاره به اینکه الحمدلله خدمت‌رسانی نیروی انسانی در سطح شهر زیاد است، اظهار کرد: علاوه بر این نیز، کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی مؤسسات قرآنی استان جمع‌آوری شده است که در اختیار مجموعه‌های قرآنی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha