پیاده‌روی میلیونی زائران کاظمین در ایام شهادت امام کاظم(ع)
کد خبر: 3800413
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

پیاده‌روی میلیونی زائران کاظمین در ایام شهادت امام کاظم(ع)

گروه جامعه ــ همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، پیاده‌روی میلیونی زائران به سوی کاظمین آغاز شده است.

پیاده‌روی میلیونی زائران کاظمین در ایام شهادت امام کاظم(ع)به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، پیاده‌روی میلیونی مردم به سوی شهر کاظمین اوج گرفت.

بنابراین گزارش، مراسم جایگزینی پرچم‌های حرم نیز همانند سنوات گذشته با تلاوت آیات قرآن مجید آغاز شد، سپس یکی از هیئت‌های بزرگ کاظمین طی مراسمی، پرچم‌های ولایتعهدی را به دوش کشیده و بعد از آن دبیرکل عتبه و نماینده مرجعیت دینی عراق طی سخنانی درباره مقام امام کاظم (ع) سخنرانی کرد.

مراسم جایگزینی پرچم سیاه به جای پرچم سبز کاظمین در میان نوای حزن‌آلود عزاداران که فریاد «لبیک یا مسموم» سر می‌دادند، برگزار شد و سپس تعدادی از شعرا، قصیده‌هایی در ثنای اهل بیت و مظلومیت امام کاظم(ع) دکلمه کردند.

همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) سرقافله عزاداران که طی روزهای گذشته از شهرهای دور و نزدیک پای پیاده به سمت کاظمین به راه افتاده بودند، دیشب به حرم امامین کاظمین(ع) رسیدند و در این مراسم باشکوه و حزن‌انگیز شرکت کردند. از طرفی بسیاری از اهالی بغداد نیز از شامگاه جمعه آیین پیاده‌روی را از محلات مختلف این شهر آغاز و خیابان‌های بغداد را به شاخه‌های رودخانه بزرگی تبدیل کردند که میلیون‌ها عاشق اهل بیت(ع) را به کاظمین می‌رساند.

موکب‌داران نیز در طول خیابان‌ها، خیمه‌های استقبال و پذیرایی از زائران را دایر کرده و سرگرم پذیرایی از عزاداران امامین کاظمین (ع) شدند.

از طرفی فرماندهی عملیات امنیت بغداد، از شامگاه دیشب همزمان با ورود کاروان زائران به بغداد و شروع پیاده روی‌ها از محلات مختلف پایتخت به سمت کاظمین در شمال بغداد، تدابیر امنیتی را به اجرا گذاشت. طی این تدابیر امنیتی، فرماندهی عملیات امنیت بغداد، مسیرهای مشخصی را برای حرکت زائران از داخل بغداد، تعیین و تمامی خیابان‌ها و فرعی‌های منتهی به این مسیرها را مسدود کرد.

همچنینريال گروه‌هایی از مردم پایتخت عراق با همکاری فرماندهی عملیات امنیت بغداد، دستگاه‌های دولتی و تولیت‌های اعتاب مقدسه، به صورت داوطلبانه و صلواتی، خودروهای خود را به نقل و انتقال زائران در داخل بغداد اختصاص دادند.

مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بعد از عاشورا و اربعین حسینی بزرگ‌ترین مراسم دینی در عراق به شمار می‌رود که میانگین کمترین حضور مردم در آن، طی 16 سال گذشته، 5 میلیون نفر بوده است.

علاوه بر زائران عراقی که اکثریت را در این مراسم تشکیل می‌دهند زائران دیگرکشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران نیز مردم عراق را در این مراسم همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

captcha