آسیب تشکل‌های قرآنی پلدختر در سیلاب اخیر لرستان/ سایر مؤسسات استان آماده خدمت‌رسانی
کد خبر: 3800430
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
امیدیان خبر داد:

آسیب تشکل‌های قرآنی پلدختر در سیلاب اخیر لرستان/ سایر مؤسسات استان آماده خدمت‌رسانی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان از آسیب مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان پلدختر در پی بارش‌های اخیر استان خبر داد و گفت: از ظرفیت تشکل‌های مردمی قرآنی استان برای جمع‌آوری حمایت‌های نقدی و غیر نقدی و خدمت‌رسانی استفاده شده است.

به گزارش ایکنا؛ اخبار متعددی طی روزهای اخیر از بارش‌های مکرر نیمه غربی کشور که منجر به وقوع سیل در استان لرستان به ویژه شهرهای پلدختر، دورود و الیگودرز شد شنیده‌ایم، بارش‌هایی که امروز و فردا، 11 و 12 فروردین‌ماه با ورود موج جدید ادامه خواهد داشت. کم نیستند حضور مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی فعال در استان که به دلیل سیل اخیر دچار مشکلات و صدمات جدی شده‌اند و نیازمند حمایت و همراهی مسئولان و دستگاه‌ها هستند.
البته در کنار آن‌ها نیز مؤسسات قرآنی که از این صدمات در امان مانده‌اند پای کار آمده‌اند و به کمک گردشگران نوروزی و همچنین خدمت‌رسانی به مؤسسات و خانه‌های قرآنی آسیب‌دیده شتافته‌اند و به عنوان مأمنی به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، این بسته‌های حمایتی را در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌دهند.
حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: 10 خانه قرآن روستایی شهرستان پلدختر از بین رفتند و دو مؤسسه هم آسیب دیده‌اند. شهر دورود نیز فعلاً در تهدید سیلابی شدن است و در حال آماده باش به سر می‌برد و در شهرستان الیگودرز نیز به دلیل صعب‌العبور بودن غالباً خانه قرآن نداریم.
وی ادامه داد: همچنین بارش‌های شدید در خرم‌آباد نیز به خانه‌ها آسیب رسانده است اما مؤسسات و خانه‌های قرآن مشکلی نداشتند و شهرستان ازنا نیز بارندگی داشته است اما در حال حاضر تشکل‌های قرآنی این شهر دچار آسیب و صدمه نشده‌اند.
بیانیه اتحادیه قرآنی استان در راستای حمایت از سیل‌زدگان بدین شرح است؛
«آنچه امروز به عنوان اولین فرصت برای همه ما و یک همنشینی قرآنی فراهم شده است و باید در راستای ایجاد آرامش و تقویت جبهه مردمی به کار برد تا زیبایی‌هایی از جنس انسانیت و نوع دوستی به تصویر بکشیم، حضور در جبهه تلاش و کوشش برای رفع نیازها و برطرف کردن یا حداقل کم کردن مشکلات و سختی‌هایی که به هموطنانمان به خصوص هم استانی‌های عزیز و به ویژه مردم نجیب پلدختر و معمولان و دیگر شهرستان‌های استان و میهمانان نوروزی وارد شده است.
حال که الطاف حضرت حق بر این مقرر شده که در میدان آزمایش و امتحان الهی قرار گیریم، لازم است با تمام امکانات و توان باری را برداریم از مردم رنج کشیده و مصیبت دیده سیل اخیر .
اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستان از ظرفیت اسکان تشکل‌های مردمی قرآنی استان و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از اولین ساعات مشکلات ایجاد شده، وارد کار شد و ضمن فراخوان از تمام فعالان قرآنی و دعوت از مردم جهت برقراری آرامش آمادگی کامل دارد با مجموعه نهادی‌های متولی امر از جمله هلال احمر و سپاه و مجموعه‌های دولتی به ویژه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، همکاری‌های لازم را انجام، شاید فرصت به دست آمده را برای خلق زیبایی دیگری از جنس قرآن از دست ندهد و در مسیر تکلیف ثابت قدم بماند.
اتحادیه مؤسسات و تشکل های مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستان».
انتهای پیام

captcha