بیش از دو هزار واحد مسکونی چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر آسیب دیدند‌
کد خبر: 3800459
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

بیش از دو هزار واحد مسکونی چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر آسیب دیدند‌

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: واحدهای مسکونی خسارت دیده ۲۰ تا ۶۰ درصد در شهرها ۵۰۰ واحد و در روستاها ۱۰۰۰ واحد گزارش شد که براساس گزارش‌های واصله در مجموع ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل اخیر آسیب دیدند‌.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، سهراب رییسی اظهار کرد: در راستای رسیدگی و برآورد خسارت اولیه سیل در برخی از شهرستان‌های استان ۷ گروه ارزیابی خسارت تشکیل شده است‌.
وی با اشاره به میران خسارت اولیه، افزود: تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده ۶۰ تا ۱۰۰ درصد در شهرها 230واحد و در روستاها ۴۰۰ واحد بوده است‌.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: واحدهای مسکونی خسارت دیده ۲۰ تا ۶۰ درصد در شهرها ۵۰۰ واحد و در روستاها ۱۰۰۰ واحد گزارش شد که براساس گزارشات واصله مجموعا ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل اخیر آسیب دیدند‌.
رییسی با اشاره به مبلغ تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده، خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات فردی احداثی در شهرها ۴۰۰میلیون ریال و در روستاها ۳۰۰ میلیون تومان و تسهیلات تعمیراتی نیز ۱۲۰ میلیون ریال‌ است.
وی از تخریب 380 هزار مترمربع معابر روستایی خبر داد و گفت: از این مجموع 12 هزار متر مربع مربوط به زیرسازی و آسفالت بود است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای آماده سازی سایت جدید اسکان واحدهای در معرض خطر و تامین مصالح خسارت دیدگان ۲۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است‌.
انتهای پیام

captcha