لزوم تعمیق مباحث‌ قرآنی در فضای مجازی
کد خبر: 3800966
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
وزیر ارشاد تأکید کرد:

لزوم تعمیق مباحث‌ قرآنی در فضای مجازی

گروه فناوری اطلاعات ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی چهره واقعی اسلام را نشان دهیم، اظهار کرد: در حوزه تولید محتوای دیجیتال باید محتوای ایرانی و اسلامی را تولید و تقویت و بحث‌های قرآنی را عمیق‌تر کنیم تا در یک طبقه‌بندی سریع‌تر با مخاطب ارتباط برقرار کند.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌و‎گو با ایکنا؛ با اشاره به ضرورت توجه ویژه به ظرفیت‌های فضای مجازی در ترویج مبانی فرهنگ اسلامی-ایرانی، گفت: امروز در فضای مجازی مباحث بسیار متنوعی وجود دارد که بخشی از آن‌ها فنی و زیرساختی و بخشی دیگر مدیریتی و محتوایی است؛ در این میان باید کمک کنیم بخش‌هایی که به حوزه‌های فرهنگی و نهاد‌های ارزشی و فرهنگی مرتبط است، به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فضای مجازی دنیایی رو به رشد و غیرقابل توقف است و گستردگی آن موجب ایجاد مهاجرت فرهنگی جهانی به این فضا شده است و این مهاجرت فرهنگی فقط در سطح خرده‌فرهنگ‌ها و کلان‌فرهنگ‌ها نیست، بلکه در سطح زیست‌بوم‌های فرهنگی و ابرفرهنگ‌هاست.

وی تصریح کرد: پس امروز وقتی که از فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه‌های دیجیتال و مانند این‌ها صحبت می‌کنیم، به این معناست که در همه آن‌ها مردم جهان به دنبال کشف خود و جهان‌اند و در حال ایجاد زیست‌بوم و هویت‌های جدید و خلق سبک جدیدی از زندگی هستند.

صالحی با بیان اینکه در این شرایط، فضای مجازی بستری است که از طریق آن می‌توان گفت‌وگو را افزایش داد و به خرد جمعی دست یافت، اظهار کرد: در این فضا همیشه فرهنگ و متن اصلی دین و باور‌های الهی مورد هجمه و آسیب بوده است و دشمنان اسلام با تغییر ظاهر و پوسته دین تلاش کرده‎اند‎ که آن را به صورتی دیگر نشان دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و از طریق شبکه‌‌ها، گروه‌ها و لینک‌های صحیح، ترویج فرهنگ اسلام و ارائه صحیح از تفاسیر و منابع قرآنی، چهره واقعی اسلام را نشان دهیم، گفت: محتوای فرهنگی در این فضا باید مطابق با سبک زندگی ما باشد. بنابراین در حوزه محتوای دیجیتال باید محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی را تولید کنیم؛ همچنین، لازم است بحث‌های قرآنی در فضای مجازی عمیق‌ و محکم‌تر مطرح شود و در یک طبقه‌بندی سریعتر با مخاطب ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام
captcha