رونق تولید، رفع بیکاری را به همراه دارد
کد خبر: 3800981
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

رونق تولید، رفع بیکاری را به همراه دارد

گروه اجتماعی - امام جمعه عجب‌شیر، اظهار کرد: رونق تولید، اشتغال جوانان و برطرف شدن بیکاری را به همراه دارد و کارخانه‌های تعطیل فعالیت خود را از سر گرفته و ارز آوری با صادرات تولید داخلی مهیا می‌شود.

رونق تولید اشتغال و برطرف شدن بیکاری را به همراه داردحجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: رونق تولید، اشتغال جوانان و برطرف شدن بیکاری را به همراه دارد و کارخانه‌های تعطیل فعالیت خود را از سر می گیرند و ارزآوری با صادرات تولید داخلی مهیا می شود و ارزش پول ملی کشور با تولیدات داخلی افزایش خواهد یافت.
وی ضمن بازگوکردن عمده ترین مشکل در تولید افزود: عمده ترین مشکل در تولید پیدا کردن ارز است و اختصاص ارز به اجناس و کالاهایی که نیاز دایم از خارج وارد شود.
وی با استناد به آیه ۶۰ سوره انفال «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّـهِ وَعَدُوَّكُمْ» بیان کرد: در این آیه می خوانیم: هر چه در توان داريد از نيرو و امكانات... بسيج كنيد تا به‏وسيله آنها، دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانيد.
حجت‎الاسلام شربیانی، ادامه داد: توجه به توليد و مصرف كالاهای داخلی، اهميت بسيار دارد؛ زيرا بی‏ توجهی به بهبود و افزايش توليد به ميزان نيازها و ضرورت‌‏های پيشرفت، زمينه احتياج و دست‏ درازكردن به سوی بيگانگان را فراهم می‏‌كند.
امام جمعه عجب‌شیر، یادآور شد: اگر تولید را رونق ببحشیم دیگر به ارز و واردات نیازی نخواهیم داست و نیازها و احتیاحات حود را تولید می نماییم.
وی با اشاره به فرموده امیرمومنان علی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: به هر كس كه خود را محتاج كنی اسير او می‏‌گردی.
حجت‌الاسلام شربیانی، تولید کالا را با هدف کسب سرمایه از اهداف اقتصاد اسلامی دانست و تاکید کرد: توليد كالا به ‏منظور برطرف ‏سازی نيازهای داخلی و افزايش بهره ‏وری و براي صادرات با هدف كسب سرمايه و دستيابی به عزّت و اقتدار در سطح جهانی، از اهداف مهم اقتصاد اسلامی است.

انتهای پیام

captcha