تقدیر امام جمعه شهرکرد از مردم و مسئولان در مواجهه با سیل اخیر
کد خبر: 3800994
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

تقدیر امام جمعه شهرکرد از مردم و مسئولان در مواجهه با سیل اخیر

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های اخیر، گفت: در چهارمحال و بختیاری نیز خرابی‌هایی به بار آماده که از مردم و مسئولان که کمک کرده و از ضایعات جلوگیری کردند تشکر می‌کنیم و قطعا گلایه‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ۱۶ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با عید مبعث، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تعریف مبعث بیان کردند که بعثت یعنی برانگیختگی، که به این موضوع نیز در چند جای قرآن اشاره شده است، انبیا الهی از طرف خداوند برانگیخته می‌شوند تا دو اصل مهم، احیاء و گسترش فضائل و مبارزه با جهل را در برنامه خود قرار دهند. به میدان آوردن حق و حاکم کردن آن بر بشریت از خصوصیات انبیاء است که دشمن مخالف آن است و برای جلوگیری از آن جنگ برپا می‌کند.
وی با اشاره پیش رو بودن ماه شعبان، افزود: ماه پر فضیلت رجب با همه فضائلش به پایان می‌رسد اعمال این روزهای باقی مانده را نیز مانند قبل انجام دهید و خود را برای استقبال از ماه شعبان آماده کنید.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: لازم است از ذکر صلوات و صلوات شعبانیه غافل نشویم و با دقت در مفهوم این دعا شعبان را زنده کرده و برای ماه رمضان و مهمانی خدا خود را آماده کنیم.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با بیان اینکه فتنه به معنای امتحان است، گفت: اکنون ما با این بلاهای طبیعی از جمله سیلاب‌های اخیر مورد امتحان الهی قرار گرفته‌ایم. هیچ کار خداوند بدون حکمت نیست پس به او شک نکنیم و مردد نشویم.
وی ادامه داد: قطعا برکات این باران‌ها بیشتر از خسارت‌های آن است و به فضل خداوند خرابی‌ها با همت شما مردم درست می‌شود همان‌گونه که تا کنون کمک کرده‌اید و کمک‌هایتان ادامه دارد خسارت‌ها تمام می‌شود و برکات بارندگی‌ها برجای می‌ماند و این سختی‌ها و خشکسالی‌ها که داشت به نازیبایی، گناه و بی‌انصافی تبدیل می‌شد رخت برمی‌بندد.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز خرابی‌هایی به بار آماده که از مردم و مسئولان که کمک کردند و از ضایعات جلوگیری کردند تشکر می‌کنیم و قطعا گلایه‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: متأسفانه مو‌گویی، دهدلی و چند روستای دیگر استان در محاصره برف هستند که چند سال گذشته نیز این اتفاق افتاد و نامه‌نگاری‌هایی نیز انجام شد اما متأسفانه کاری صورت نگرفت و امسال نیز این اتفاق تکرار شد، البته تا کنون امدادرسانی‌هایی انجام گرفته اما کافی نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان از سرکشی به مناطق گرفتار در برف خبر داد و اظهار کرد: فردا به اتفاق دوستان به مناطق گرفتار در برف سفر خواهیم کرد تا بهتر بتوانیم فریاد این مردم را به گوش مسئولان برسانیم تا دیگر شاهد بسته شدن راه ارتباطی 10 تا 15 روستا در استان نباشیم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز پاسدار، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری سپاه پاسدارن فضل الهی بود و تا کنون فعالیتش را به درستی انجام داده و در هر شرایطی به انقلاب اسلامی و مردم کمک کرده و یکی از نهادهایی است که اسم پرمعنایی دارد.
انتهای پیام

captcha