گروه‌های جهادی البرزی به لرستان اعزام می‌شوند
کد خبر: 3801229
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

گروه‌های جهادی البرزی به لرستان اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج سازندگی البرز از اعزام گروه‌های جهادی این استان به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

گروه‌های جهادی البرزی به لرستان اعزام می‌شوند

علی ترکاشوند، رئیس بسیج سازندگی استان البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه سپاه البرز معین هفت روستای سیل‌زده گلستان شده است، اظهار کرد: برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل‌زده، استان‌های کشور تقسیم‌بندی شده و هفت استان معین گلستان هستند.
وی افزود: در مجموع 20 استان برای مدیریت بحران سیل و .. در کشور به‌عنوان معین انتخاب شده‌اند که 12 استان نیز با توجه به بحران‌های داخلی در آن‌ها، باید در مقر استان آمادگی لازم را داشته باشند.
این مسئول گفت: اگر چه حوزه فعالیت البرز در گلستان تعریف شده ولی نمی‌توانیم نسبت به گلستان نیز بی‌تفاوت باشیم در نتیجه اقلام دارویی، پوشاک، بیل، بیلچه، چکمه و ... نیز به این استان ارسال شد.
ترکاشوند افزود: در حال حاضر تمام تشکیلات و تجهیزات آماد و پشتیبانی سپاه و لشکر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) استان کاملا در اختیار ستاد بحران قرار دارد.
رئیس بسیج سازندگی البرز بیان کرد: در این بحبوبه، در مناطقی از البرز سیلاب‌های فصلی موجب آبگرفتگی در چالوس، بالا طالقان، نجم آباد نظرآباد و ... شد که بسیج سازندگی نیز در مرتفع ساختن این سیلاب‌ها همانند دیگر دستگاه‌های استان مشارکت داشت.
وی تصریح کرد: استان گلستان تا چند روز آینده به شرایط ایده‌آل و آرمانی باز می‌گردد اما در ادامه گل و لای از مناطقی که سیل به وقوع پیوسته است خارج می‌شود در حالیکه وضعیت در خرم آباد مساعد نیست.
ترکاشوند گفت: البرز به جز تهیه اقلام برای لرستان، اعزام چند گروه جهادی را طی روزهای آینده به این استان خواهد داشت اما مشکل اساسی منطقه این است که باید شرایط جوی پایدار شده و سیل فروکش کند تا آب از خانه‌های مردم تخلیه شود.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز اضافه کرد: اولویت کمک‌های اهدایی بیل، بیلچه، فرغون، چکمه و ... است اما هلال احمر البرز و کانون شهید سبحانی کرج پذیرای هرگونه کمک مردم خواهد بود.
انتهای پیام

captcha