فرهنگ کار و تولید را در کشور نهادینه کنیم
کد خبر: 3801292
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

فرهنگ کار و تولید را در کشور نهادینه کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه موقت تهران گفت: در مقوله اقتصاد، مسئله اصلی تولید است که باید به آن توجه جدی داشت و با نقشه علمی عالمانه آن را عملیاتی کرد و ضمن مطالعه و شناخت نیازها و ظرفیت‌ها در این مسیر حرکت کرد، اما هنوز فرهنگ کار و تولید در کشور شکل نگرفته و فاصله با آن زیاد است، لذا نیاز است که در این حوزه کار دائم انجام شود.

فرهنگ کار و تولید را در کشور نهادینه کنیم

به گزارش ایکنا از قزوین، اولین جلسه شورای اداری استان قزوین امروز 17 فروردین با موضوع تبیین شعار سال و دیدار نوروزی مدیران، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شهرداران، فرمانداران، ائمه جمعه و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در این جلسه با بیان اینکه جامعه ایمانی در برابر دنیای استکبار ایستاده است، اظهار کرد: مصالح ملت ایران با مصالح دنیای اسلام گره خورده است و تصمیمات اتخاذ شده راه را برای افزایش اقتدار ملت ایران و وزن سیاسی دنیای اسلام هموار می‌کند.
وی ادامه داد: مسئولان نباید از مسئولیت خود اعراض کنند، بلکه باید بدانند پایداری جامعه و نظام سیاسی و اقتصادی کشور با توجه به موازین دینی و علمی استوارتر می‌شود.
نایب‌رئیس ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امنیت و اقتدار امروز کشور ما به دلیل قدم برداشتن بر اصول صحیح و احترام به آرای مردم و توجه به مقوله شایسته‌سالاری است ازاین‌رو مسئولان نسبت به این امور کوتاه نیایند.
وی با انتقاد از اینکه برخی مدیریت استان را در وزنی که باید نمی‌بینند، گفت: این امر نشان از عدم اهمیت آن‌ها نسبت به موقعیت استان دارد، این در حالی است که بحث مدیریت موضوع بسیار مهمی است.
این مسئول یادآور شد: در آموزه‌های دینی شایسته‌سالاری بسیار مورد تأکید است که این قاعده برای همه رده‌های مدیریتی مطرح است و اگر این قاعده در سطوح مختلف مورد توجه قرار بگیرد، بی‌شک انقلاب و جهشی بسیار رخ خواهد داد.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر برگزیدن کسی که تواناتر است، بیان کرد: اهل فقه معتقدند ولایت‌فقیه یعنی ولایت مبتنی بر علم، فقاهت و عدالت.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد عنوان کرد: از مدیران و مسئولان تقاضا دارم نگاه‌های غیرقابل‌دفاع را کنار گذاشته و ملاک انتصاب آنها روابط نباشد، چراکه اولین ضربه در همین دنیا گریبان‌گیر افراد می‌شود، لذا انتصاب قابل دفاع نزد خداوند، وجدان و مردم، جامعه را به جلو می‌برد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت مبتنی بر علم گفت: مدیریت دانش‌محور جان و روح قرآن است. اقتصاد راه را برای رسیدن به حوزه‌های مختلف باز می‌کند، لذا باید اقتصاد را محور و پایه امور مختلف قرار داد.
ابوترابی‌فرد عنوان کرد: در مقوله اقتصاد تولید، مسئله اصلی است که باید به آن توجه جدی داشته و با نقشه علمی عالمانه آن را عملیاتی کرد و ضمن مطالعه و شناخت نیازها و ظرفیت‌ها در این مسیر حرکت کرد، اما هنوز فرهنگ کار و تولید در کشور شکل نگرفته و فاصله با آن زیاد است، لذا نیاز است شبانه‌روز در این حوزه کار دائم انجام داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: امروز ما هر چه داریم صرف هزینه‌های جاری از جمله حقوق و دستمزد می‌شود، لذا نیاز است انقلابی در این حوزه رخ دهد تا منابع در مسیری مورداستفاده قرار بگیرد که ایران بتواند در کنار وزن بالای سیاسی خود وزن خوبی نیز در حوزه اقتصادی داشته باشد.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان بر تولید حداکثری و مصرف حداقلی سفارش و عنوان کرد: ایران ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با تکیه‌بر اقتصاد متنوع خود به‌سرعت در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد، ازاین‌رو کاهش هزینه‌ها باید مورد توجه همه باشد.

انتهای پیام

captcha