اهدای قرآن و نهج‌البلاغه به استاد فلسفه فیلیپین
کد خبر: 3801312
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
از سوی رایزنی فرهنگی ایران انجام شد؛

اهدای قرآن و نهج‌البلاغه به استاد فلسفه فیلیپین

گروه بین‌الملل ـ نسخه‌ای از قرآن و نهج البلاغه از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به داریوس گالورپو، استاد فلسفه دانشگاه دولتی و دانشگاه پلی تکنیک فیلیپین اهدا شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ در پی برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه هفته فرهنگی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه دولتی فیلیپین «داریوس گالورپو»(DARIUS  Z. GALORPO)، استاد این دانشگاه و دانشگاه پلی تکنیک فیلیپین با محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 وی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران با آثار هنری ایران آشنا شدم و بسیار مایلم درباره مذهب شیعه مطالبی را بدانم. من در تحقیقات خود درباره مذهب اهل تسنن و وهابیت مطالعه کرده‌ام؛ اما آنچه برایم مهم است مذهب تشیع است و سؤالاتی دارم که امیدوارم بتوانم به پاسخی برای آنها برسم.

رایزن فرهنگی ایران در مانیل نیز ضمن خوشامد گویی به این استاد فیلیپینی گفت: آمادگی دارم سؤالات شما را در این باره پاسخ دهم و کتبی را در این رابطه برای شما تهیه کرده‌ام که به عنوان هدیه تقدیم خواهم کرد.

جعفری ملک افزود: قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان است که پیشنهاد می‌کنم علاوه بر خواندن آن، کتاب نهج البلاغه را نیز که شامل مجموعه سخنان و نامه‌های امام اول شیعیان حضرت علی(ع) است، با هدف آشنایی بیشتر با تشیع مطالعه بفرمایید.

وی تصریح کرد: بخشی از این کتاب برای جنابعالی که استاد رشته فلسفه هستید بسیار جالب خواهد بود و امیدوارم پس از مطالعه این کتاب نظرات خود را برایم ارسال کنید.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه درباره ادیان در ایران و گفت‌و‌گوهای کشورمان با دیگر ادیان ابراهیمی جهان مطالبی را توضیح و سؤالات داریوس گالورپو درباره شیعه و اعتقادات شیعیان را پاسخ داد.

در پایان نیز 14 جلد کتاب از جمله قرآن، نهج البلاغه، «شیعه در اسلام» علامه طباطبایی، پاسخ به یکصد سؤال درباره شیعه و دعای کمیل از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به این استاد فیلیپینی اهدا شد.

انتهای پیام

captcha