لزوم ایجاد گروه‌های جهادی برای کمک به مردم در شرایط سخت/ کارهای تبلیغی و ترویجی را به سمت کارهای علمی سوق دهیم
کد خبر: 3801324
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
حمیدرضا طیبی تأکید کرد:

لزوم ایجاد گروه‌های جهادی برای کمک به مردم در شرایط سخت/ کارهای تبلیغی و ترویجی را به سمت کارهای علمی سوق دهیم

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم آغاز سال 98 بر لزوم تشکیل گروه‌های جهادی در جهاد دانشگاهی برای کمک به مردم نیازمند تأکید کرد.

لزوم ایجاد گروه‌های جهادی برای کمک به مردم در شرایط سخت/ کارهای تبلیغی و تروجی را به سمت کارهای علمی سوق دهیم
به گزارش ایکنا، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی همزمان با مراسم آغاز سال ۹۸ در جهاد دانشگاهی که ظهر امروز 17 فروردین‌ماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت برخی از هموطنان در سیل‌های اخیر، به نقش تأثیرگذار جهاد دانشگاهی در برنامه پیشرفت و توسعه کشور پرداخت و گفت: این نقش را از طریق نوشتن برنامه‌های توسعه جهاد و تلاش برای تأمین منابع آن‌ها و نیز گرفتن نقش و مأموریت از نظام و تأمین منابع مالی آن‌ها دنبال می‌کنیم.
طیبی با اشاره به اجرای برنامه ششم توسعه در جهاد دانشگاهی، گفت: به دنبال اجراکردن مصوبه مربوط به نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور هستیم و خوشبختانه بودجه ما در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی همچنین در ادامه با اشاره به دیدار جهادگران نسل انقلاب جهاد دانشگاهی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: پیامد خوب جلسه فوق، دیدار با وزرا و رؤسای سازمان‌های مختلف بود و از این دیدار دو نتیجه بسیار خوب حاصل شد؛ نخست اینکه مقام معظم رهبری در دیداری که با دو تن از مسئولان ارشد کشور داشتند، به نقش جهاد دانشگاهی در حل مشکلات و کاهش وابستگی‌ها اشاره کردند و نیز فرمودند که نظر جهاد دانشگاهی در پیگیری موارد فوق پرسیده شود. همچنین به دنبال این نظر مثبت، ۳۱ طرح فناورانه برای کاهش وابستگی، به جهاد دانشگاهی سپرده شده و مجموع ۱۵ میلیون یورو معادل ۱۵۰ میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص داده شد.
وی با اشاره به رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی در سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، یادآور شد: برنامه‌ریزی شده که اردیبهشت امسال جلسه‌ای را با اعضای هیئت دولت داشته باشیم تا آن‌ها مسئولیت‌های بیشتری نیز در جهت توسعه و پیشرفت کشور به ما بدهند. ضمن آن که معاون علمی رئیس‌جمهور نیز تأکید داشتند که طرح‌های ۵۰-۵۰ سریع‌تر اجرا شود.
رییس جهاد دانشگاهی همچنین از برنامه این سازمان برای برگزاری یک نمایشگاه از دستاورد‌ها مرتبط با رونق تولید خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم طرح‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز ادامه پیدا کنند.
وی درباره آموزش و اشتغال تصریح کرد: باید سازمان آموزش‌های مهارتی را ایجاد کنیم، ضمن آنکه در زمینه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، عملکرد ما چندان رضایت‌بخش نبوده و باید این فعالیت‌ها را از بدنه جهاد دانشگاهی جدا کنیم.
طیبی تأکید کرد: باید گروه‌های جهادی را تشکیل دهیم تا در شرایط سخت کشور به فکر مردم و به ویژه مستمندان باشند، ضمن آنکه در زمان پیش آمدن بلایای طبیعی بتوانند انجام وظیفه کنند.
وی همچنین به برنامه جهاد دانشگاهی برای تشکیل سریع‌تر پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم در سازمان قرآنی دانشگاهیان و نیز تشکیل مرکز مطالعات در خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا اشاره کرد و گفت: باید فعالیت‌هایمان را از سمت کار‌های ترویجی به سمت فعالیت‌های علمی و فناورانه متمرکز بر حل مشکلات کشور سوق دهیم و نیز از ظرفیت رسانه‌ای خود در جهت نقد علمی و عالمانه و منصفانه مسائل بهره بگیریم.
طیبی اضافه کرد: همچنین به دنبال اجرا و برگزاری یک برنامه تلویزیونی و نیز راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی در راستای حل مشکلات و پیگیری مسائل پیشرفت کشور هستیم.
وی همچنین اظهار کرد: در حوزه بین‌الملل نیز قصد داریم نمایشگاه توانمند‌ی‌های جهاد دانشگاهی در عراق، سوریه و لبنان را برگزار کنیم.
انتهای پیام
captcha