بروجن؛ برترین شهرستان چهارمحال و بختیاری در اجرای برنامه‌های قرآنی سال ۹۷
کد خبر: 3801414
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

بروجن؛ برترین شهرستان چهارمحال و بختیاری در اجرای برنامه‌های قرآنی سال ۹۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت، طبق ارزیابی‌های انجام شده از فعالیت‌های قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستا‌های استان در سال ۹۷، شهرستان بروجن برترین رتبه را کسب کرد.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: فعالیت‌های قرآنی می‌توانند زیرساخت‌های فرهنگی ما را توسعه بخشند و از این رهگذر بسیاری از مشکلات  در حوزه‌های مختلف مرتفع شوند.
رئیس اداره امور قرآنی استان ادامه داد: در جامعه کنونی باید آن‌چنان میزان اطلاعات و معرفت قرآنی مردم را بالا ببریم تا مردم در مورد مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، بتوانند با استناد به قرآن کریم، درخصوص رویدادها و آن‌چه در اطرافشان می‌گذرد، قضاوت داشته باشند.
وی افزود: حضور یک کارشناس برجسته در هر شهرستان نقش زیادی در اعتلای فرهنگ قرآنی در آن منطقه دارد.
تقی‌پور گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده از فعالیت‌های قرآنی در سال 97 شهرستان بروجن به‌عنوان برترین شهرستان استان در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی شناخته شد.
رئیس اداره امور قرآنی استان عنوان کرد: همکاری و حمایت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل صالحی، رئیس تبلیغات اسلامی بروجن و تلاش‌های مجدانه و نوآوری‌های خلاقانه علی بیگی، کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی بروجن، برای جذب مخاطب از دلایل موفقیت شهرستان بروجن محسوب می‌شود.
وی از بهره‌مندی یک‌هزار و ۴۱۳ نفر در شهرستان بروجن از فعالیت‌های قرآنی یاد کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی استعدادهای قرآنی ویژه نوجوانان پسر ۹ تا ۱۷ سال با حضور ۱۲ نفر از برترین‌ها، برگزاری دوره‌ تربیت‌معلم حفظ قرآن کریم، برگزاری مرحله کتبی سیزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ، برگزاری دوره‌های عمومی قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت، اردوهای آموزشی و تفریحی، برگزاری مراسم‌ و نشست‌ها و محافل قرآنی با همکاری مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآن شهری و روستای در شهرستان ازمهم‌ترین برنامه‌های قرآنی موفق این اداره در سال ۹۷ است.
رئیس اداره امور قرآنی استان، برگزاری مراسم اعتکاف و برنامه طرح با قرآن در زلال اعتکاف در ۱۶ مسجد شهرستان، برگزاری دوره، سبک زندگی قرآنی در بلداجی، برگزاری ۱۷ محفل قرآنی در ماه رمضان، عید غدیر و دهه‌ی فجر، توزیع بیش از ۲۲۰ جلد قرآن کریم، در مراکز قرآنی روستایی و مدارس صدرا و مساجد را از دیگر فعالیت‌های این اداره دانست.
تقی‌پور ساماندهی و ارزیابی مؤسسه‌های قرآنی و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی را یکی دیگر از اقدامات موفق کارشناس قرآنی بروجن برشمرد و افزود: در حال حاضر ۲۹ مرکز قرآنی فعال شامل مؤسسه‌های قرآنی، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، در انجام فعالیت‌های قرآنی با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان همکاری دارند که تلاش شبانه‌روزی مدیران این مراکز قرآنی نیز قابل‌ تقدیر و تشکر است.
وی در پایان بیان کرد: شهرستان های کیار، کوهرنگ و فارسان رتبه دوم، شهرستان لردگان رتبه سوم، شهرستان شهرکرد رتبه چهارم، شهرستان های بن و سامان رتبه پنجم و اردل رتبه ششم را کسب کردند.

انتهای پیام 

captcha