ثبت ۱۶۸ وقف جدید در استان اصفهان در سال ۹۷
کد خبر: 3801451
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

ثبت ۱۶۸ وقف جدید در استان اصفهان در سال ۹۷

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سال گذشته ۱۶۸ وقف جدید توسط واقفان نیک‌اندیش در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسید.

ثبت 168 وقف جدید در استان اصفهان در سال 97

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ولی‌الله روان اظهار کرد: باتوجه به سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه جهت ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد موقوفات جدید در راستای برطرف کردن نیازهای روز جامعه و کمک به مردم در زمینه‌های گوناگونی همچون؛ بهداشت و سلامت، آموزش، توسعه علوم و.... در سال 97 توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اقدامات بسیار موثر و خوبی جهت ترویج فرهنگ وقف در سطح استان اجرا شد.
وی در ادامه افزود: در همین راستا برپایی خیمه‌های معرفت در قالب برنامه‌های مختلفی مانند‌ آرمش بهاری، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های نخبگان اجتماعی در قالب انجمن‌های یاوران وقف در بخش‌های گوناگون و همچنین اجرای نیات واقفان نیک‌اندیش در قالب طرح‌هایی همچون‌ مهر تحصیلی، مهر تندرستی، زائران حرم حسینی، زائران حرم رضوی، دست‌های مهربانی و... از محل موقوفات منطبق و براساس وقف‌نامه‌ها باعث شد که در سال گذشته 168 وقف جدید توسط واقفان نیک اندیش با نیات مختلف در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شود.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: در سال 97 بیشترین تعداد وقف جدید توسط واقفان نیک اندیش نجف آبادی به ثبت رسید و همچنین عملکرد ادارات کاشان، فریدن، آران و بیدگل، اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان نیز در این راستا بسیار مطلوب و ارزشمند بود که از زحمت تمام کارمندان این ادارات و همچنین تمامی همکاران و اصحاب وقف در سراسر استان نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.
ولی‌الله روان در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و همچنین حمایت از کالای ایرانی در گرو توسعه علمی و حمایت از علوم دانش‌بنیان هستند امسال اداره اوقاف و امور خیریه به سمت ترویج وقف هایی در این راستا گام برمی‌دارد تا بتواند با استفاده از ظرفیت فرهنگ وقف و موقوفات در این زمینه و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گامی هرچند کوچک اما مؤثر بردارد.
وی گفت: همچنین امسال در نظر داریم تا در صورت اخذ مجوزهای لازم بسیاری از موقوفاتی که امکان واگذاری به بخش‌های علمی و همچنین شهرک‌های علمی، تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند به این مجموعه‌ها به صورت اجاره واگذار شوند تا هم موقوفات احیا شوند هم اینکه اجرای نیت واقفان نیک‌اندیش آنان محقق شود و هم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نیز گامی برداشته باشیم.
انتهای پیام

captcha