وعده انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل
کد خبر: 3801468
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

وعده انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل

گروه بین الملل- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، بخشهایی از کرانه باختری را به این رژیم ضمیمه می‌کند؛ این اظهارات خشم فلسطینیان را برانگیخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از «رویترز»؛ نتانیاهو روز شنبه در گفت‌وگو با کانال خبری «12» اسرائیل در پاسخ به این سؤال که چرا اسرائیل حاکمیت خود را به شهرک‌های بزرگ در کرانه غربی گسترش نمی‌دهد، گفت: این کار را انجام می‌دهیم و در مورد آن بحث می‌کنیم. آیا به مرحله بعدی خواهیم رفت؟ پاسخ مثبت است. قصد دارم طرح حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را اجرا کنم.

نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد که همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین جزئی از اراضی اشغالی هستند و حفاظت از آن‌ها به عهده این رژیم است.

همچنین، نتانیاهو بنی گانتز، رقیب انتخاباتی‌اش، را به عنوان یک چپگرای ضعیف توصیف کرد که با دادن امتیازات به فلسطین، امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

نتانیاهو که به اتهام فساد گسترده روبروست، در این انتخابات برای رأی‌ آوردن هم با احزاب چپگرا و هم با احزاب راستگرایی که از الحاق خاک فلسطین به اسرائیل حمایت می کنند رقابت می‌کند.

این ادعای نتانیاهو واکنش سران فلسطینی را نیز به همراه داشت. صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی، با محکومیت این اظهارات گفت: اسرائیل تا زمانی که از سوی جامعه بین‌المللی تحت فشار قرار نگیرد و به ویژه از طرف دولت ترامپ برای نقض حقوق بشر و مردم فلسطین حمایت شود، همچنان به طور مکرر حقوق بین‌الملل را نقض خواهد کرد.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس، نیز تأکید کرد: آرزوی نتانیاهو برای افزودن کرانه غربی به رژیم صهیونیستی هرگز محقق نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد که این اتفاق بیفتد.

captcha