حضور بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه گیلان
کد خبر: 3801479
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

حضور بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف گیلان از حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه این استان و بهره‌مندی از خدمات طرح آرامش بهاری در این بقاع خبر داد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، امروز، 18 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری برای نهمین سال متوالی در بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: این طرح فرهنگی از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه در ۲۴۴ بقعه متبرکه استان اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از مشارکت ۲۰۰ مبلغ بومی و اعزامی از قم در این طرح فرهنگی خبر داد و افزود: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر نوروزی از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در چهار سطح ویژه، بقاع سطح یک، دو و سه برگزار ‌شد، گفت: ۳۰ بقعه متبرکه در سطح یک، ۸۵ بقعه متبرکه در سطح دو و ۱۲۱ بقعه در سطح سه مجری برگزاری طرح آرمش بهاری در گیلان هستند و متناسب با موقعیت جغرافیایی و امکانات سطوح مختلفی از خدمات فرهنگی، مذهبی و ... را به زائران ارائه می‌کنند.

علیزاده برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و افزود: ۳۱ خیمه معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان در قالب طرح آرامش بهاری برپا شده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در خیمه‌های معرفت، تصریح کرد: مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی و گفت‌وگوهای چهره به چهره از خدمات خیمه‌های معرفت است.

انتهای پیام

captcha