ترکیه اظهارات نتانیاهو درباره کرانه باختری را محکوم کرد
کد خبر: 3801625
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

ترکیه اظهارات نتانیاهو درباره کرانه باختری را محکوم کرد

گروه بین‌الملل – ترکیه اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری به این رژیم را غیرمسئولانه خواند و این اظهارات را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بخش‌هایی از کرانه باختری که در جنگ سال 1967 میلادی به اشغال اسرائیل درآمده را جزء قلمرو فلسطین دانست و این رژیم را ناقض قوانین بین‌المللی خواند.

وی در توئیتی نوشت: اظهارات غیرمسئولانه نتانیاهو که برای جمع‌آوری رای پیش از انتخابات بیان شده، نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد.

نتانیاهو روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا وی بر خلاف آنچه در مورد جولان و بیت‌المقدس شرقی انجام داده، حاکمیت اسرائیل را بر شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری اعلام نکرده گفت که پیش از این اقداماتی در این زمینه انجام شده و قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات آتی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل را اعلام کند. 

نتانیاهو به برنامه خبری کانال 12 این رژیم گفت: قصد دارم قلمرو اسرائیل را گسترش دهم و بین شهرک‌ها و مناطق مسکونی جدا از هم، فرقی نمی‌بینم.

«ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه نیز امروز در توئیتی این سوال را مطرح کرد که: آیا دمکراسی‌های غربی به این سخنان واکنش نشان می‌دهند یا به سکوت خود برای خوشایند (اسرائیل و آمریکا) ادامه می‌دهند؟ شرم بر همه آنها!
انتهای پیام
captcha