انجام 845 عملیات توسط آتش‌نشانان طی روزهای بروز سیل در شیراز
کد خبر: 3801656
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

انجام 845 عملیات توسط آتش‌نشانان طی روزهای بروز سیل در شیراز

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز از انجام 845 عملیات توسط آتش‌نشانان طی روزهای بروز سیل در این كلان‌شهر خبر داد كه طی آن 230 نفر از شهروندان نجات یافتند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی، محمد هادی قانعی، مدیرعامل این سازمان به حادثه تلخ سیل ۵ و 6 فروردین ماه اشاره کرد و افزود: ضمن آمادگی کامل تمام ایستگاه‌های عملیاتی، طی ۵ روز متوالی ۸۸۰ آتش نشان با ۸۴۵ عملیات و ۲۵۶ خودرو و با نجات ۲۳۰ شهروند به امدادرسانی پرداختند.
وی با تأكید بر اینكه آتش‌نشانی شیراز ایمنی کامل را در کمپ‌های نوروزی برقرار کرده بود، با تلاش تمام نیروهای عملیاتی هیچ‌گونه فوتی یا مصدومی در کمپ‌های نوروزی رخ نداد، به طوری كه شیراز یکی از ایمن‌ترین شهرهای کشور در اسکان مسافران نوروزی محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز افزود: از ۱۷۰ مدرسه، ۲۵ کمپ، ۵ حسینه و ۱۵ خوابگاه محل مسافرین نوروزی، ستاد تسهیلات نوروزی برای برطرف کردن موارد نا ایمن طی دو نوبت اقدام کرد.
قانعی با بیان اینکه هر سال در روزهای پایانی سال و در تعطیلات نوروزی شاهد حوادث ناگواری از جمله مرگ و میر شماری از هموطنانمان در سوانح مختلف، حوادث جاده‌ای و مسمومیت گاز روبه‌رو هستیم، گفت: سازمان آتش‌نشانی قبل از شروع ایام نوروز با تشکیل جلسات هماهنگی ایمنی در ایام نوروز و بازدید کارشناسان واحد پیشگیری سازمان از محل اسکان مسافرین نوروزی و به منظور بررسی ایمنی اماکن اقدام کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه آموزش ایمنی و اطفا حریق برای مسئولان اسکان‌های نوروزی بسیار حائز اهمیت بود، گفت: با پخش بیش از ۲۰۰۰ تراکت و بروشورهای آموزشی و نصب بنر و پلاکاردهای مختلف در اسکان مسافرین جهت اشاعه ایمنی و کاهش حوادث نقش بسزایی داشته است.
قانعی به استقرار تیم‌های عملیاتی در مراکز پرتردد گردشگری و اعزام ۱۴۴ تیم موتور سوار که ۱۸ ساعت بازدید میدانی توسط ۱۴۴ نفر آتش‌نشان در نقاط پرتردد شهر شیراز انجام شده است اشاره كرد و گفت: تیم‌های عملیاتی سازمان در چهار مکان پر ترافیک با حضور ۱۴۴ دستگاه خودرو عملیاتی و ۴۳۲ نفر آتش نشان و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۲ نفر ساعت فعالیت کردند.
وی با یادآوری اینکه ۴۴۶ نفر آتش نشان داوطلب در کمپ‌های نوروزی فعالیت داشتند، گفت: برای مقابله بهتر با حوادث احتمالی، برای اولین بار تمام آتش‌نشانان داوطلب به خاموش کننده‌های سبک و سنگین مجهز شدند.
قانعی ادامه داد: جهت ایمنی کامل مسافرین استقرار نیروهای آتش‌نشان در محل اسکان مسافرین در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا هر دو شیفت سازمان جهت خدمت رسانی نوروزی، ۳۹۷ نفردر مجموع ۴ هزار و ۹۹۵ نفر ساعت فعالیت داشتند و تعدادی از بانوان آتش‌نشان با حضور خود و با یادآوری نکات ایمنی مانع از هرگونه حوادث احتمالی شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: جهت رفاه حال و ایمنی مسافرین نوروزی سالن سرپوشیده ایستگاه شماره ۳ به منظور اسکان در اختیار آنها قرار گرفت .
وی همچنین به پوشش ایمنی مراسم اعتکاف در شیراز اشاره کرد و افزود: برای تأمین ایمنی این مراسم ۴۸ نفر در چهار روز حضور داشتند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ادامه به بازدید از ایستگاه‌های عملیاتی در این ایام اشاره کرد و گفت: از تمام ایستگاه‌ها و محل استقرار تیم‌های عملیاتی بازدید انجام شد.
وی از انجام ۸۱۵ عملیات به جز حوادث سیل در مناطق شهری خبر داد و تأکید کرد: جهت پوشش ایمنی و امدادرسانی به همه مناطق شهری با آمادگی کلیه ۲۱ ایستگاه آتش نشانی سطح شهر آماده مقابله با هرنوع حادثه احتمالی هستیم.
انتهای پیام

captcha