تولید هر كالايی باید با توجه به نیاز روز و هدفمند انجام شود
کد خبر: 3801661
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

تولید هر كالايی باید با توجه به نیاز روز و هدفمند انجام شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار فارس ضمن برشمردن عوامل مؤثر در رونق تولید گفت: تولید هر کالایی باید با توجه به نیاز بازار به صورت هدفمند انجام شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به نامگذاری سال ابراز امیدواری کرد در سال پیش رو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال که رونق تولید است، اقدامات مناسبی را در جهت ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات معیشت و رونق تولید در دستور کار قرار گیرد‌.
وی با تاکید بر اینکه رونق تولید به الزاماتی نیاز دارد، افزود: این الزامات متأثر از مولفه‌هایی همچون تسهیلات بانکی ارزان قیمت که به سهولت در اختیار متقاضی قرار گیرد، سرمایه‌گذاری داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی است.
رحیمی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را متأثر از سیاست‌های کلان اقتصادی کشور دانست و یادآور شد: در سطح استانی باید به سمت جذب و تشویق سرمایه‌گذاران حرکت کرده و ریسک سرمایه‌گذاری را برای علاقه‌مندان کاهش دهیم.
استاندار فارس توجه به عرضه و تقاضای کالاهای تولیدی را از دیگر مولفه‌های اثر گذار در رونق تولید برشمرد و تاکید کرد: تولید هر کالایی باید با توجه به نیاز بازار به صورت هدفمند انجام شود.
شیوه تامین مواد اولیه و به کارگیری طرح‌های اقتصاد سنجی در این راستا، توجه به نوسانات ارز و صادرات و واردات از دیگر مواردی بود که به گفته استاندار فارس بر رونق تولید اثر گذار خواهند بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین گفت: سود صادرات کالاها نباید از ما به تفاوت نرخ ارز به دست بیاید و واردات نیز نباید به تولیدات داخلی آسیب وارد کند.
رحیمی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ صدور مجوزهای بدون نام در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری ابلاغ شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از این مجوزها در بخش کشاورزی تهیه شده است، انتظار داریم در سایر حوزه ها از جمله صنعت، معدن و گردشگری این مجوزها آماده ارائه به سرمایه‌گذاران باشد.
طرح بنگاه‌های اقتصادی به علاوه یک در راستای ایجاد اشتغال در استان نیز از دیگر مواردی بود که استاندار فارس پیش از این مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را مکلف به اجرای آن کرده بود که بر اساس طرح مذکور هر یک از بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان با به کارگیری حداقل یک نیروی جدید کار زمینه رشد اشتغال در استان را مهیا خواهند کرد.
رئیس کارگروه اشتغال استان فارس همچنین بر لزوم ایجاد تسهیلات و مشوق‌ها برای بنگاه‌هایی که در این زمینه همکاری می‌کنند، تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ارائه ندادن آمار به ویژه از سوی دستگاه‌های دولتی ظلم به دولت است، از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران خواست در کنار اجرای هر طرح و برنامه‌ای میزان اشتغال ایجاد شده را اعلام کنند.
استاندار فارس، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال و حفظ مشاغل موجود را در سنجش این دستگاه‌ها موثر دانست و با تاکید بر اهمیت پرداخت تسهیلات فراگیر به ویژه فراگیر روستایی، گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با معاون اول رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در امور مناطق محروم این تسهیلات بدون محدودیت به طرح‌هایی که زنجیره تولید هستند اختصاص می‌یابد.

رحیمی، تسهیلات دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی را مناسب توصیف و تاکید کرد: اطلاع‌رسانی به علاقه‌مندان باید به خوبی انجام شود تا بنگاه‌ها از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
رئیس کارگروه اشتغال استان فارس بر لزوم‌تدوین بسته‌های اشتغال در مناطق مرزی در شهرستان‌هایی همچون لار، لامرد و مهر تاکید کرد و از فرمانداران این شهرها خواست اقدامات لازم جهت احصا و تدوین این بسته‌ها را در دستور کار قرار دهند.
وی همچنین از فرمانداران شهرستان‌های جنوبی، همچون لار، لامرد، مهر ، گراش و خنج خواست از فرصت حضور این مناطق در کشورهای حوزه خلیج فارس و نزدیکی به این کشورها به منظور جذب سرمایه گذار بهره بگیرند.
رحیمی، راه‌اندازی حداقل یک کارگاه با ۲۰۰ فرصت شغلی را از وظایف ویژه هر یک از فرمانداران در سال جاری برشمرد و افزود: این کارگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه با توجه به کسب و کارهای نوپا که با استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده بهره وری بالایی دارند ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس، خواهان پیگیری راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پارک دیجیتال و موارد مشابه در حوزه آی تی در استان فارس شد.
انتهای پیام

captcha