یادمان شهدای هویزه؛ میزبان سیل‌زدگان دشت‌ آزادگان
کد خبر: 3801694
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

یادمان شهدای هویزه؛ میزبان سیل‌زدگان دشت‌ آزادگان

گروه اجتماعی ــ در پی هشدار جدی تخلیه شهرها و روستاهای شهرستان دشت‌ آزادگان، اسکان سیل‌زدگان در یادمان شهدای هویزه آغاز شده است.

یادمان شهدای هویزه؛ میزبان سیل زدگان دشت آزادگان+ تصاویر

میلاد کریمی، دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: در پی هشدار جدی تخلیه شهرها و روستاهای شهرستان دشت آزادگان، اسکان سیل‌زدگان از روز 17 فروردین در یادمان شهدای هویزه آغاز شده است. در حال حاضر 350 نفر در سالن‌های اسکان یادمان شهدای هویزه مستقر شده‌اند که بیشتر آنها زنان، کودکان و سالمندان هستند.

وی با بیان اینکه این آمار در حال افزایش است، افزود: در بین سیل‌زدگان مستقر در یادمان، 3 کودک معلول و یک سالمند نابینا نیز حضور دارند که نیازمند خدمات خاص هستند.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه بیان کرد: یادمان شهدای هویزه به عنوان یکی از مکان‌های امن و مناسب جهت اسکان سیل‌زدگان از 12 فروردین آماده پذیرش سیل‌زدگان شد و از تاریخ 17 فروردین با استقرار اکیپ‌های امدادی هلال‌احمر، بسیج دانشجویی استان و شهرستان، نیروی انتظامی شهرستان هویزه و فوریت‌های پزشکی، ورود سیل‌زدگان از نقاط مختلف شهرستان دشت آزادگان به یادمان آغاز شد.

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر 10 نیروی امدادگر خانم و آقا از جمعیت هلال احمر، 25 نفر از دانشجویان بسیجی بسیج دانشجویی، اکیپ پزشکی شامل پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت محیط، پرستار و آمبولانس با داروی کافی در کنار نیروهای مردمی، جهادی، انتظامی، سپاه و خادمان مستقر یادمان، کار خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان را عهده‌دار هستند.

تغذیه سیل‌زدگان
سخنگوی یادمان شهدای هویزه درباره تغذیه سیل‌زدگان نیز گفت: در حال حاضر غذای گرم از اهواز به یادمان منتقل می‌شود و جمعیت هلال‌احمر نیز مشکلی برای توزیع کنسرو ندارد؛ اما به زودی کار پخت غذا در آشپزخانه یادمان به همت بسیج دانشجویی خوزستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان آغاز خواهد شد. همچنین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) نیز برای طبخ غذا اعلام آمادگی کرده است.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه با بیان اینکه بیش از یک‌سوم سیل‌زدگان مستقر در یادمان را کودکان زیر 15 سال تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی همه دست‌اندرکاران، مراقبت جدی و ایجاد فضای مفرح برای کودکان سیل زده است؛ لذا در جلسات متعددی که با گروه‌های مختلف جهادی و دانشجویی فعال در منطقه تشکیل شد مقرر شد تا فضاهای مختلفی برای سرگرمی کودکان و کاهش آلام این عزیزان ایجاد شود و در همین راستا راه‌اندازی مهدکودک و ایجاد فضاهایی برای بازی کودکان با حضور مربیان خانم و آقا و همچنین روحانیان فعال در عرصه کودک و پخش فیلم و... در نظر گرفته شده است. همچنین تمامی کودکان زیر 15 سال مستقر در یادمان نیز در مقابل بیماری‌های واگیردار از سوی پرسنل مرکز بهداشت شهرستان هویزه واکسینه شدند.

نیازهای مجموعه جهت خدمت‌رسانی
وی در تشریح نیازهای این مجموعه جهت خدمت‌رسانی بهتر به سیل‌زدگان نیز گفت: با توجه به اینکه به تازگی ایام راهیان نور را سپری کرده‌ایم با برخی کمبودها و نیازها نظیر مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، حشره‌کش، پلاستیک زباله و کفش، خوشبوکننده هوا، شامپو، صابون، شیرخشک، وسایل بهداشتی، اسباب‌بازی، کتاب قصه و دفتر نقاشی و مدادرنگی برای کودکان مواجه هستیم.

کریمی درباره سالن‌های محل اسکان یادمان نیز تصریح کرد: مجموع ظرفیت 4 سالن اسکان یادمان 2 هزار نفر است و در حال حاضر دو سالن مفروش و مجهز به تلویزیون و حمام پذیرای سیل‌زدگان است که با افزایش جمعیت، همه ظرفیت در اختیار خواهد بود، اما با توجه به گرمای هوا و استقرار دائمی سیل‌زدگان در ایام پیش رو، بخشی از سیستم سرمایشی و روشنایی سالن‌ها نیازمند تعمیر، ترمیم و راه‌اندازی فوری است که امیدواریم با مشارکت خیرین و دستگاه‌های ذیربط در اسرع وقت مرتفع شود.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه ابراز امیدواری کرد: پذیرایی میان‌وعده از مردم مخصوصاً کودکان نیز با استقرار مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در دستور کار قرار گیرد.

یادمان شهدای هویزه محل شهادت شهید علم‌الهدی و یاران وی در عملیات نصر 16 دی 59 است که امکانات اسکان گسترده برای زائران راهیان را نور دارد و در 24 کیلومتری شهر هویزه و 40 کیلومتری اهواز واقع است.

انتهای پیام 

captcha