«خون خدا»؛ از تولد تا شهادت امام حسین(ع) / کتابی ویژه نوجوانان
کد خبر: 3801738
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

«خون خدا»؛ از تولد تا شهادت امام حسین(ع) / کتابی ویژه نوجوانان

گروه ادب ــ کتاب «خون خدا» نوشته محسن نعماء است که زندگی حضرت امام حسین(ع) را از تولد تا شهادت روایت می‌کند.

«خون خدا»؛ از تولد تا شهادت امام حسین (ع) / کتابی ویژه نوجوانانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «خون خدا» شامل ۱۴ داستان کوتاه از تولد تا شهادت امام حسین(ع) است که به قلم محسن نعماء به نگارش درآمده و به مناسبت میلاد امام حسین(ع) نگاهی به این اثر خواندنی داریم.

این کتاب شامل ۱۲۰ صفحه بوده و با قیمت ۵۵۰۰ تومان به همت انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است. «خون خدا» اثر مناسبی ویژه نوجوانان است که می‌تواند آن‌ها را با فراز‌های گوناگون زندگی آن حضرت آشنا کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: نوزاد در پارچه‌ای سفید و پاک، پیچیده شده و در کنار اسماء قرار دارد. اسماء آن را بر می‌دارد و به پیامبر(ص) می‌دهد. پیامبر(ص) نوزاد را می‌گیرد. او را می‌بوسد و می‌بوید و در بغل می‌گیرد و به سینه‌اش می‌چسباند. انگار می‌خواهد او را درون قلبش بگذارد. نگاهی به صورت نوزاد می‌کند. چه چهره‌ای! چه جمالی! چه رخساری! چهره‌اش معجونی از سیمای پیامبر(ص) و علی‌بن‌ابیطالب(ع) است. انگار که از رویش، نور خورشید و پرتوی ماه برمی‌خیزد.

«خون خدا»؛ از تولد تا شهادت امام حسین (ع) / کتابی ویژه نوجوانان

پیامبر(ص) به چهره نوزاد و چشم‌های ناز او خیره شده، گویی درون چشمانش بهشت جلوه‌گری می‌کند. نگاه از او بر نمی‌دارد. هرچه نگاهش می‌کند کم است. سیر نمی‌شود. کودک را به سمت صورتش می‌برد و این بار صورتش را به صورت او می‌چسباند. نور چهره هر دو در هم آمیخته می‌شود. انگار که نور مسجد‌الحرام و کعبه در هم ممزوج شده است.

انتهای پیام

captcha